رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 8 اسفند 1397 - 21:54
  • کد خبر : ۴۰۱۴
  • چاپ خبر : بیمه ورزشی ، ضرورتی که قبل از ورود به میدان مسابقه باید فراهم شده باشد

بیمه ورزشی ، ضرورتی که قبل از ورود به میدان مسابقه باید فراهم شده باشد

شاید شما هم متوجه چنین صداهایی در مفاصل بدنتان شده و نگران باشید که آیا این وضعیت طبیعی است یا غیرطبیعی؟ اما صدا دادن مفاصل گاهی نگران‌کننده است و باید به آن توجه کرد، شاید برای بسیاری از افراد، به‌ویژه ورزشکاران، این سوال پیش بیاید که صدای کدام مفاصل طبیعی و کدام مفاصل نگران‌کننده است؟ و اینکه تا چه حد باید صدای مفاصل را جدی بگیرند؟ و آیا قابل درمان است؟‌ فیتامین در این مطلب به تمام پرسش‌ها و نگرانی‌های شما پاسخ قطعی داده، پس تا پایان این مطلب صبور باشید.

  ورزش و فعالیت‌های مربوط به آن گاهی با حوادث و آسیب‌هایی همراه بوده و برای آنان خسارت‌هایی نیز به وجود آورده است که ممکن است بیمه ورزشی قسمت اعظمی از آن را جبران نماید.    ———————————— به گزارش یاریزان؛ بنابر دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان ورود ورزشکاران به زمین ورزشی (تمرینی یا مسابقه) بدون […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

ورزش و فعالیت‌های مربوط به آن گاهی با حوادث و آسیب‌هایی همراه بوده و برای آنان خسارت‌هایی نیز به وجود آورده است که ممکن است بیمه ورزشی قسمت اعظمی از آن را جبران نماید.

 

 

------------------------------------

به گزارش یاریزان؛ بنابر دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان ورود ورزشکاران به زمین ورزشی (تمرینی یا مسابقه) بدون کارت بیمه ورزشی غیر مجاز است، در غیر این صورت کلیه حوادث احتمالی رخ داده به عهده مسئول باشگاه، مربی و مسئولان برگزاری مسابقات خواهد بود و فدراسیون پزشکی ورزشی در این صورت تعهدی نخواهد داشت.

 

این کارت زیر نظر فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران صادر می شود و شامل همه ورزشکاران آماتور، ملی پوشان، قهرمانان ورزشی، پیش کسوت ها و کوهنوردان می شود. تمام مدیران باشگاه های ورزشی، سرپرست های برنامه های کوهنوردی و طبیعت گردی، مربیان و کادر ورزشگاه یا باشگاه نیز باید کارت بیمه ورزشی داشته باشند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

 

کارت بیمه ورزشی چیست؟

فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران کارت بیمه ورزشی را برای همه ورزشکاران اعم از آماتور، حرفه‌ای، ملی پوشان، قهرمانان ورزشی، پیشکسوتان و کوهنوردان صادر می‌کند. همچنین داشتن کارت بیمه ورزشی که مورد تایید فدراسیون پزشکی ورزشی باشد، برای مدیران همه باشگاه‌ها، سرپرست‌ها و تیم لیدرهای کوهنوردی و طبیعت‌گردی، مربی‌ها و کادر فنی ورزشگاه‌ها و باشگاه‌ها الزامی است.

 

هزینه کارت بیمه ورزشی چقدر است؟

از مرداد ۹۷ صدور و تمدید کارت بیمه ورزشی از طریق سامانه فدراسیون پزشکی ورزشی و به صورت آنلاین انجام می‌شود و هزینه حق بیمه  آن ۱۵,۰۰۰ تومان است (نرخ مربوط به سال ۹۷ است). این بیمه نامه به مدت یک سال اعتبار دارد و داشتن این کارت، به معنای قرارداد بیمه نامه با فدراسیون ورزشی و پزشکی و قبول همه شرایط این قرارداد است.

 

صدور کارت بیمه ورزشی

برای دریافت کارت بیمه یک روش بسیار آسان وجود دارد. باید به وب سایت فدراسیون پزشکی ورزشی به آدرسinsurance.ifsm.ir مراجعه کنید و با ورود به سامانه و داشتن شماره ملی خود و پرداخت آنلاین حق بیمه، به صورت آنلاین کارت بیمه ورزشی خود را دریافت کنید.

 

موارد فاقد پوشش بیمه:

  • هرگونه آسیب به دلایل غیر ورزشی حتی اگر در محیط ورزشی رخ داده باشد.
  • حوادث رانندگی
  • هرنوع از بیماری­های زیر حتی اگر ناشی از عملیات ورزشی باشد. شامل: بیماری­های داخلی مانند بیماری و مشکلات قلبی، ریوی، گوارشی، کلیوی، خونی و… بیماری های جراحی غیر مرتبط با آسیب­های ورزشی مانند آپاندیسیت، انواع فیستول، آبسه ها، واریکوسل، انواع کیست، فتق کشاله ران غیر مستقیم، تومورها، مشکلات دستگاه اسکلتی عضلانی که علت آنها ورزش نیست.
  • تمام داروهای غیر مرتبط با آسیب ورزشی.
  • تمام داروهای تولید خارج از کشور به شرط اینکه مشابه داخلی داشته باشد.
  • انواع پروتزها، بریس ها، کرست ها، اندام مصنوعی،  عصا، عینک و …
  • اقدامات تشخیصی غیر مرتبط با آسیب ورزشی مانند تست های آسیب شناسی و سیتولوژی
  • هزینه آمبولانس و آژانس برای حمل بیمار
  • مواردی از صورتحساب بیمارستانی شامل هزینه همراه، غذا، خدمات، ساک بهداشتی، شرح حال و..
  • روش های درمانی غیر طب کلاسیک مانند طب سوزنی، حجامت،  هومیوپات.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی