رفتن به بالا
  • یکشنبه - 28 خرداد 1396 - 12:23
  • کد خبر : ۲۳۴۶
  • چاپ خبر : تاج: اگر کی روش برود، دچار مشکل می شویم/ منتظر پرداخت پاداش دولت هستیم
رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت؛

تاج: اگر کی روش برود، دچار مشکل می شویم/ منتظر پرداخت پاداش دولت هستیم

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال

  مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اگر دانش فنی کی روش به مربیان ایرانی منتقل نشود، تیم های ما تنها تا زمان حضور وی در کشورمان می توانند عملکرد خوبی داشته باشند و پس از آن دچار مشکل می شوند.    ———————————— به گزارش یاریزان؛ مهدی تاج در برنامه چهارسوی ورزش شبکه خبر درباره صعود […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اگر دانش فنی کی روش به مربیان ایرانی منتقل نشود، تیم های ما تنها تا زمان حضور وی در کشورمان می توانند عملکرد خوبی داشته باشند و پس از آن دچار مشکل می شوند.

 

 

------------------------------------

به گزارش یاریزان؛ مهدی تاج در برنامه چهارسوی ورزش شبکه خبر درباره صعود تیم ملی به جام جهانی فوتبال اظهار داشت: ایران به عنوان  دومین تیم  به جام جهانی رسید اما امیدوارم به عنوان تیم اول یا دوم از روسیه بازنگردد. در کنار فوتبال، در رشته‌های فوتسال و فوتبال ساحلی هم درخشیدیم و مقام سوم جهان را کسب کردیم. در رده‌های پایه هم عملکرد خوبی داشتیم و حتی در بخش بانوان قهرمان آسیا شدیم.

 

تاج درمورد نشست روز گذشته خود با کارلوس کی روش گفت: در هفته های اخیر تقریبا هر روز با کی روش نشست داشتیم.  امروز درباره ادامه راه صحبت کردیم. دیدار تدارکاتی ایران  با روسیه نهایی شده است. برای سایر بازی های دوستانه و دیدارهای لیگ هم برنامه ریزی کردیم.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

 

وی ادامه داد: کی روش مدیریت سرویس سنتر تیم‌های ملی را هم به عهده گرفته است. دوشنبه هفته جاری از ساختمان این مرکز بهره‌برداری می‌ کنیم. تمام تیم های ملی زیر نظر کی‌روش کار می کنند. چند نفر دیگر هم به کمک وی می آیند.

 

تاج درمورد انتخاب سرمربی تیم امید گفت: روز گذشته با کی روش درمورد امیرحسین پیروانی صحبت کردیم و این مربی مورد تایید قرار گرفت. یک مربی بدنساز خارجی هم به مجموعه تیم امید اضافه می شود. می خواهیم پلکانی کار کنیم و بازیکنان را از رده نونهالان به نوجوانان و مراتب بالاتر بیاوریم. تیم کی روش ۱۴ ساعت در شبانه روز در سرویس سنتر کار می‌کند. البته سایر تیم ها تا این حد در کمپ نمی مانند. مربیان تیم‌های پایه از صبح به کمپ می آیند و با هم جلسه می‌گذارند. این هرم در همه جای دنیا است. در راس آن تیم ملی بزرگسالان و سپس تیم های پایه هستند.

 

رئیس فدراسیون فوتبال درباره انتقال دانش کی روش به مربیان تیم های پایه گفت: درصورتی که دانش این مربی منتقل نشود، تیم های ما تنها تا زمانی که کی‌روش در ایران حضور دارد، خوب هستند و پس از آن بار دیگر به مشکل می‌خوریم. تیم ملی جوانان در جام جهانی نشان داد هنوز جای کار دارد چراکه با وجود صعود به جام جهانی پس از ۱۶ سال، در جریان این رقابت ها  دو بار بازی برده را واگذار کردیم.

 

وی افزود: هرچند تیم ملی به جام جهانی راه یافته اما همچنان باید کار کند. تیم ملی نوجوانان باید در جام جهانی در هند حاضر  شود. تیم ملی امید هم می خواهد پس از ۴۴ سال به المپیک صعود کند. بنابراین تمام این تیم ها باید مانند تیم کی روش کار کنند.

 

تاج درباره حمایت فدراسیون فوتبال از کی‌روش اظهار داشت: باید به کی‌روش اعتماد کنیم چراکه تیم ملی پوست انداخته و جوان شده است. کی‌روش مسیر جوانگرایی را ادامه می‌دهد و به لیگ برتر اعتماد دارد. مجموع این عوامل و برنامه ریزی مناسب منجر به موفقیت ما شد.

 

وی با اشاره به تاثیر جوان گرایی در فوتبال ایران تصریح کرد: زمانی که رئیس سازمان لیگ بودم دلیل بی اعتمادی کی روش به لیگ را از وی پرسیدم که این مربی جواب داد بازیکنان شما تنها ۵ کیلومتر می‌دوند و باید آن را به ۱۱ کیلومتر برسانید. باید در لیگ برتر جوانگرایی کنید. برهمین اساس قانون گذاشتیم که به غیر از ۱۸ بازیکن بالای ۲۳ سال، سایر بازیکنان تیم‌ها باید زیر ۲۳ سال باشند. این موضوع سبب شد بازیکنان لیگ به میانگین ۱۰ کیلومتر دوندگی برسند. مهدی طارمی و چند بازیکن دیگر از آن زمان درخشیدند. مربیانی مانند مجید جلالی و علیرضا منصوریان هم جوانگرایی در لیگ را تائید کردند. به این نتیجه رسیدیم که مدل موفق فوتبال دنیا همین است و باید آن را ادامه دهیم.

 

تاج ادامه داد: نسبت به رقبا هیچ پولی نداریم. حریفان در  لیگ قهرمانان آسیا از بازیکنان بزرگی استفاده می کنند. کل گردش مالی فوتبال ما، ۲۰۲ میلیارد تومان است که معادل سه بازیکن خارجی تیم‌های عربی است. با این وجود بازیکنان ایرانی غیرت دارند و  تمام تیم‌های ما در آسیا آقایی می‌کنند. رقبای ما تقریبا در سخت‌افزار جلوتر هستند. می خواهیم چمن‌ها را ترمیم کنیم. همین سرویس سنتر تیم‌های ملی هم با هزار زحمت آماده شده است.

 

وی درباره ملاقات اعضای تیم ملی با رئیس جمهور گفت: خوشحالم که این ملاقات انجام شد. از وزیر ورزش و رئیس جمهور تشکر می‌کنم. بازیکنان در دوره قبل هم پاداش خوبی از رئیس جمهور گرفتند به همین دلیل انتظار داریم چنین پاداشی باردیگر پرداخت شود. با وجود بودجه ناچیزی که داریم، انتظار می‌رود که در هر بازی ۳ تا ۴ هزار دلار به بازیکنان پاداش بدهیم. این مقدار به ۱۱ نفر اصلی پرداخت می‌شود و بازیکنان ذخیره نصف این مبلغ را می‌گیرند. درخواستم از رئیس جمهور محترم این است که پاداش صعود پرداخت شود. می خواهیم تا زمانی که بازیکنان چیزی نگفته اند پاداش ها را پرداخت کنیم. امروز درمورد این موضوع با سلطانی فر صحبت کردم.

 

تاج افزود: بخش دوم کارهای ما به آماده سازی سه چمن کمپ تیم های ملی مربوط می شود. اگر می خواهیم فوتبالمان رشد کند، باید این سه چمن آماده شود. قصد داریم ساختمان فدراسیون را هم به مرکز تیم های ملی بیاوریم. در خیابان سئول هر روز با همسایه‌ها دعوا داریم. این اتفاق در شان فدراسیون نیست. هر زمان ساختمان ایجاد شود، تمام کمیته‌ها و سازمان‌های ما به آن‌جا می‌روند.

 

رئیس فدراسیون فوتبال درباره وضعیت تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان اظهار داشت: پس از مسابقات جام جهانی، هدایت تیم ملی جوانان را در اختیار عباس چمنیان می گذاریم. یکی از دستیاران کارلوس کی‌روش هم هدایت تیم نوجوانان را بر عهده می گیرد. البته احتمال جابه‌جایی بین چمنیان و دستیار کی‌روش در تیم های ملی جوانان و نوجوانان وجود دارد.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی