رفتن به بالا
  • سه شنبه - 23 خرداد 1396 - 07:36
  • کد خبر : ۲۳۱۲
  • چاپ خبر : بعد از آسیب دیدگی و صدمات زانو ، چگونه آنرا تقویت کنیم؟
نقش مهم ویتامین ها؛

بعد از آسیب دیدگی و صدمات زانو ، چگونه آنرا تقویت کنیم؟

  وقتی که شما به طور ناگهانی کاری را انجام می‌دهید به مفاصلتان، به‌ویژه بزرگترین مفصل بدنتان، زانو توجه کنید. هر چه مسن‌تر می‌شویم، تقلیل یافتن لغزندگی مفصل و غضروف‌ در مفصل و سایش موجب التهاب دردناک می‌شود. اگر ما مراقب مفاصلمان نباشیم، آسیب احتمالی و نیاز برای جراحی با افزایش سن و فعالیت زیادت […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

وقتی که شما به طور ناگهانی کاری را انجام می‌دهید به مفاصلتان، به‌ویژه بزرگترین مفصل بدنتان، زانو توجه کنید. هر چه مسن‌تر می‌شویم، تقلیل یافتن لغزندگی مفصل و غضروف‌ در مفصل و سایش موجب التهاب دردناک می‌شود. اگر ما مراقب مفاصلمان نباشیم، آسیب احتمالی و نیاز برای جراحی با افزایش سن و فعالیت زیادت و آسیب دیدگی و صدمات زانو بیشتر می‌شود.

 

 

------------------------------------

به گزارش یاریزان؛ ورزش و تغذیه مناسب برای سلامتی مفصل بسیار مهم است. امگا s3 ممکن است التهابات در بدن را کم کند، curcumin یک ضد التهاب قدرتمند است و ویتامین C باعث تولید کولاژن می‌شود. اکنون تحقیقات جدید ویتامین D را نیز به گروه سلامت مفصل دعوت می‌کند.

آسیب دیدگی و صدمات زانو

طبق یک مطالعه پزشکی، آسیب رباط صلیبی جلویی (ACL) زانو درست مانند آن است که زانویتان ۳۰ ساله شود. مطالعات دیگر نشان می‌دهد که در افراد با آسیب‌های ACL، حدود ۵ سال بعد از درمان رباط صلیبی جلویی آن‌ها ورم مفاصل زانو رواج می‌یابد. به این معنی که علاوه بر درد فوری و ناتوانی ناشی از صدمه، احتمال زیادی دارد که به ورم مفاصل مبتلا شده و ممکن است به جراحی مانند جایگزینی کلی زانو نیاز داشته باشید.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

چه چیزی موجب این مشکلات می‌شود؟ ضعف در عضله چهار سر ران، یا گروهی از چهار ماهیچه‌ی بزرگ مقابل ران، که موجب ورم مفاصل زانو می‌شود.

تحقیق جدید

اما ممکن است راه حلی وجود داشته باشد- و ممکن است به آسانی مکمل ویتامین D باشد. نتایج یک مطالعه گسترده یک ارتباط بین مصرف کم ویتامین دی و احتمال داشتن مشکلات مفصلی، شامل صدمات رباط صلیبی جلویی و ورم‌های زانو را نشان می‌دهد. ویتامین دی به طور بالقوه‌‌ای مهم است زیرا ترکیبات ریز مغذی‌ای هستند که التهابات، اندازه عضله‌های اسکلتی و عملکرد و سلامت استخوان را تنظیم می‌کند.

تحقیقات انجام شده توسط بیمارستان تخصصی ارتوپدی (TOSH) نشان داد که سطوح پایین ویتامین D بهبود قدرت عضلانی پس از آسیب را کاهش می‌دهد، که می‌تواند خبر مهمی برای آن‌هایی که از آرتروز رنج می‌برند باشد. اگرچه تحقیق بیشتری نیاز است اما مفاهیم روشن‌تر شده‌اند: سلامت مفصل با رژیم غذایی سالم غنی از انواع ریز مغذی‌ها مانند ویتامین دی به احتمال زیاد افزایش می‌یابد. یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به افراد کمک کند تا سبک زندگی فعالی را داشته باشند و از مشکلات زانو جلوگیری کند، حتی طول عمر را افزایش دهد.

تحقیقات در مورد تاثیر ویتامین دی روی زانو ادامه دارد. ما می‌دانیم که ویتامین دی عاملی مهم در بهبود بیمار بعد از عمل ارتوپدی می‌باشد. هر چه ما بیشتر درباره علت افت ویتامین دی بعد از جراحی بدانیم، آسان‌تر می‌توانیم راه‌های مدیریت برای کاهش دادن و بهتر کردن دوره بازیابی بیماران در همه جا را بشناسیم.

آسیب دیدگی و صدمات زانو / آسیب دیدگی و صدمات زانو / آسیب دیدگی و صدمات زانو


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی