رفتن به بالا
  • دوشنبه - 26 اسفند 1398 - 14:04
  • کد خبر : ۶۳۲۰
  • چاپ خبر : با جذاب ترین فیلم های تاریخ سینما در مورد فوتبال بیشتر آشنا شوید

با جذاب ترین فیلم های تاریخ سینما در مورد فوتبال بیشتر آشنا شوید

با تعطیلی لیگ های فوتبال درکشورهای مختلف دنیا به خاطر شیوع بیماری کرونا، بسیاری از فوتبال دوستان وقت آزادشان را به تماشای جذاب ترین فیلم های تاریخ سینما سپری می کنند.

با تعطیلی لیگ های فوتبال درکشورهای مختلف دنیا به خاطر کرونا، بسیاری از فوتبال دوستان وقت آزادشان را به تماشای جذاب ترین فیلم های تاریخ سینما سپری می کنند.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

با تعطیلی لیگ های فوتبال درکشورهای مختلف دنیا به خاطر شیوع بیماری کرونا، بسیاری از فوتبال دوستان وقت آزادشان را به تماشای جذاب ترین فیلم های تاریخ سینما سپری می کنند.

به گزارش یاریزان و به نقل از فوتبالی، این شاید ایده خوبی باشد که به جای تماشای مسابقات فوتبالی که در حال حاضر خبری از آنهانیست، به تماشای فیلم های برتر تاریخ سینما در مورد فوتبال بنشینیم. به همین بهانه قصد داریم تا تعدادی از برترین فیلمهای تاریخ سینما که مرتبط با فوتبال هستند را به شما معرفی کنیم:

 

------------------------------------

۱- فیلم Two half times in hell( دو نیمه در جهنم): این فیلم که نام دیگرش The last goal (اخرین گل) است در سال ۱۹۶۲ و برپایه مسابقه فوتبال بین سربازان آلمانی و زندانیان اوکراینی درزمان جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۲ ساخته شده و برنده جایزه منتقدان فستیوال سینمایی بوستون در سال ۱۹۶۲ شد.کارگردان این فیلم زلتان فابری است.

۲- فیلم The Damned United (یونایتد لعنتی): این فیلم درسال ۲۰۰۹ توسط تام هوپر و برپایه داستانی به همین نام ساخته شد و به نوعی روایت زندگی برایان کلاف، سرمربی لیدریونایتد در سال ۱۹۷۴ است.

۳- فیلم Pelota de Trapo (توپ دام): این فیلم که ساخته سال ۱۹۴۸ و به صورت سیاه وسفید است، داستان زندگی پسربچه ای در محله کارگرنشین است که رویایش این است که ستاره فوتبال شود. او و بچه های هم محلی اش آرزو دارند تا روزی یک توپ فوتبال واقعی داشته باشند و در نهایت این پسر بچه تبدیل به یک ستاره بزرگ در دنیای فوتبال می شود ولی دراین مسیر اتفاقی تلخ زندگی را به کامش تلخ می کند؛ ابتلا به بیماری قلبی که ممکن است باعث مرگش شود و به او توصیه می کند تا فوتبال را رها کند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

۴- فیلم Montevideo God Bless you! (مونته ویدئو، خدا تو را حفظ کند): فیلمی ساخته دراگان بیلوگرلیچ، کارگردان صربستانی که در سال ۲۰۱۰ ساخته شد ودر آن به روایت اتفاقاتی که منجر به حضور تیم ملی یوگسلاوی در جام جهانی ۱۹۳۰ می پردازد و جوایز متعددی را کسب کرده است

فیلم مونته ویدیو خدا تو را حفظ کند

۵- فیلم The Cup (کاپ): ساخته سال ۱۹۹۹ به کارگردان خینتسه نوربو، فیلمی به زبان تبتی است. ماجرای این فیلم، داستان زندگی دو نوجوان عاشق فوتبال است که در صومعه ای دوردست در منطقه هیمالیا زندگی می کنند و در تلاش هستند تا یک تلویزیون برای صومعه شان تهیه کنند تا به تماشای فینال جام جهانی ۱۹۹۸ بنشینند.

۶- فیلم L´arbitro (داور): یک فیلم کمدی ایتالیایی ساخته سال ۲۰۱۳ و به کارگردانی پائولو زوکا؛ که داستان دو تیم ایتالیایی است که در دسته سوم لیگ بازی می کنند و روایت یک داور فاسد… ماجرا ازاین قرار است که یک تیم هرسال می بازد تا اینکه یک ستاره به این تیم می پیوندد و روند موفقیتهای تیم آغاز می شود.

۷- فیلم I.D. Identification (شناسایی) : فیلمی انگلیسی- آلمانی، ساخته سال ۱۹۹۵ در مورد هولیگان های فوتبال که روایت داستان یک افسر پلیس در دهه ۱۹۸۰ میلادی است که به نوعی با دنیای فوتبال مرتبط می شود.

۸- فیلم Green Street Hooligans (هولیگانهای خیابان سبز): فیلمی محصول مشترک آمریکا- بریتانیا که درسال ۲۰۰۵ ساخته شده ودرمورد هولیگانهای فوتبال دربریتانیاست. این فیلم داستان یک دانشجوی کالج آمریکایی است که زندگی اش به نوعی با هولیگان ها هم مسیر می شود.

۹- فیلم Hermano (برادر): درامی ساخت سال ۲۰۱۰ در ونزوئلا که داستان زندگی پسربچه ای است که نوزادی را در خیابان پیدا می کند و شانزده سال بعد، او و آن نوزاد که حالا برادرش شده، تبدیل به بهترین فوتبالیستهای محله شان می شوند و…

۱۰- فیلم Heleno O principe maldito(هلنو یا شاهزاده لعنتی): فیلمی ساخته سال۲۰۱۱ که بیوگرافی زندگی تراژدیک یکی از بزرگترین فوتبالیستهای برزیل، یعنی هلنو د فریتاس است.

فیلم هلنو

۱۱- فیلم In Offside (در آفساید): محصول مشترک سینمای آرژانتین و اسپانیا که فیلمی کمدی است که در سال ۲۰۱۲ تولید شده؛ این فیلم داستان زندگی خاوی، یک مدیربرنامه فوتبالی است که ایجنت بازیکنان جوان و دسته سومی است.. همسرش از عشق و علاقه وافر او به حرفه اش خسته شده و در همان زمان، خاوی خبری را دریافت می کند که زندگی اش را متحول می کند. باشگاه رئال مادرید خواهان جذب یکی از بازیکنان او که ستاره ای ۱۷ ساله است ، شده است.

۱۲- فیلم Escape to Victory (فرار به سمت پیروزی): فیلمی آمریکایی که در سال ۱۹۸۱ ساخته شده و پله اسطوره فوتبال برزیل هم در آن نقش آفرینی می کند. این فیلم درمورد زندانیان جنگ است که در جریان جنگ جهانی دوم در کمپ زندانیان آلمان حضور دارند و یک مسابقه فوتبالی مقابل تیم آلمانی برگزار می کنند.

۱۳- فیلم مسافر : فیلمی ایرانی به کارگردانی عباس کیارستمی در سال ۱۳۵۳ است..فیلم دربارهٔ نوجوانی (با بازی حسن دارابی) اهل ملایر است که تصمیم دارد به تهران رفته و مسابقه فوتبال رادر ورزشگاه تماشا کند؛ برای تأمین هزینه‌های مسافرت با کمک دوستش (با بازی مسعود زند بگله) با چند ترفند به جمع‌آوری پول می‌پردازد. سپس به تنهایی به تهران رفته و به ورزشگاه محل برگزاری مسابقه می‌رود، ولی تا شروع مسابقه چند ساعتی باقی مانده‌است، بنابراین به جایی دیگر برای استراحت رفته و بر اثر خستگی زیاد به خواب می‌رود. زمانی که از خواب بیدار می‌شود، می‌بیند که چندین ساعت گذشته‌است و وقتی به محل برگزاری بازی برمی گردد، مشاهده می‌کند که مسابقه تمام شده‌است و او موفق به تماشای بازی نشده‌است.

۱۴- فیلم El Camino de San Diego (مسیر سن دیگو): فیلمی کمدی ساخته سال ۲۰۰۶ در آرژانتین که روایت زندگی یک جوان آرژانتینی است که شیفته دیگو مارادوناست. این فیلم کمدی داستان زندگی این مرد آرژانتینی است که پیراهن شماره ۱۰ مارادونا را به تن دارد و همه آمار و ارقام فوتبالی مارادونا را حفظ است.

۱۵- فیلم Diamantes negros (جواهرهای سیاه): این فیلم ساخت سال ۲۰۱۳ در اسپانیاست که داستان سفر طولانی دو پسر جوانی است که به سختی از مالی به اسپانیا سفر می کنند تا بتوانند با فرار از فقر، تبدیل به فوتبالیست هایی حرفه ای شوند

۱۶- فیلم Looking for Eric (درجستجوی اریک): این فیلم محصول سال ۲۰۰۹ سینمای بریتانیا- فرانسه است که روایت کارهایی است که قهرمانان برای هواداران انجام می دهند. در این فیلم، اریک کانتونا بازی می کند و زندگی یک هوادار سرسخت فوتبال است که پستچی است و زندگی اش به بحران می خورد.

۱۷- فیلم A Barefoot Dream (رویای پابرهنه): این فیلم محصول مشترک کره جنوبی و ژاپن و مربوط به سال ۲۰۱۰ است. این فیلم برپایه داستان واقعی زندگی کیم شین هوان، یک فوتبالیست بازنشسته کره جنوبی ساخته شده که بعد از ناکامی درتجارت به تیمور شرقی می رود و آکادمی فوتبال جوانان را در آنجا تاسیس می کند.

 

پ

عباس کیارستمی فیلم مسافر تاریخ سینما فوتبال

 

جذاب ترین فیلم های تاریخ سینما در مورد فوتبال


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی