رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 30 مرداد 1399 - 23:51
  • کد خبر : ۷۴۰۵
  • چاپ خبر : با افتتاح آکادمی ، کرمانشاه مرکز پزشکی ورزشی غرب می شود
به نقل از مسئول آموزش هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه:

با افتتاح آکادمی ، کرمانشاه مرکز پزشکی ورزشی غرب می شود

رئیس کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی از افزایش قیمت بیمه ورزشکاران همراه با افزایش سقف تعهدات فدراسیون پزشکی ورزشی در قبال ورزشکاران آسیب دیده خبر داد.

مصدومیت و معضلات پزشکی همواره دغدغه ورزشکاران بوده و چه بسیار ورزشکاران و قهرمانانی که آینده ورزشی شان با مصدومیت به پایان رسید و حسرت کسب مدال ها و افتخارات زیادی برایشان به جا ماند. از طرفی یکی از دغدغه های جامعه بین المللی ورزشی هدایت ورزش ها به سمت آسیب های کمتر است.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

مصدومیت و معضلات پزشکی همواره دغدغه ورزشکاران بوده و چه بسیار ورزشکاران و قهرمانانی که آینده ورزشی شان با مصدومیت به پایان رسید و حسرت کسب مدال ها و افتخارات زیادی برایشان به جا ماند. از طرفی یکی از دغدغه های جامعه بین المللی ورزشی هدایت ورزش ها به سمت آسیب های کمتر است.

به گزارش یاریزان؛ فدراسیون پزشکی ورزشی و هیات های آن در استان ها یکی از عوامل مهم در جهت سلامتی و حمایت از قهرمانان و ورزشکاران است. این هیات ها با ارائه خدمات متنوع پیشگیری و درمان همواره در ایجاد بستری مناسب برای ورزشکاران و قهرمانان در راستای سلامت ورزشی فعالیت می کنند.

 

------------------------------------

هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه هم با پتانسیل و امکانات زیرساختی مناسب در این راستا فعال بوده و به صورت جدی حمایت های لازم را از جامعه ورزشی کرمانشاه انجام می دهد. اما ناشناخته بودن این هیات و طیف وسیع خدمات فراهم شده برای ورزشکاران از موارد عجیب در جامعه ورزشی است که از این خدمات آگاهی ندارند و باید تلاش بیشتری در راستای شناخت این هیات و خدمات آن در بحث سلامتی جامعه و خصوصا جامعه ورزشی صورت بگیرد به همین منظور به تهیه گزارشی از فعالیت این هیات و گفتگو با دو تن از اعضای آن می پردازیم.

نسرین نازیی مسئول کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی و روانشناس ورزشی، هیات پزشکی ورزشی را به عنوان نهادی برای پشتیبانی ورزش قهرمانی و سلامت همگانی معرفی کرد که در بخش های پوشش پزشکی مسابقات، صدور بیمه ورزشی، بخش اسناد پزشکی ورزشی، بخش آموزش، بخش درمانی و همینطور کارآفرینی در حال فعالیت است.

نازیی در توضیح فعالیت این بخش ها گفت: در بخش پوشش پزشکی مسابقات؛ تیم ها و هیات هایی که قصد برگزاری مسابقاتی را داشته باشند باید از پزشکیارهایی که آموزش دیده هستند و مورد تایید این هیات قرار گرفته اند استفاده کنند تا در هنگام برگزاری مسابقات در صورت بروز حادثه ای اقدامات اولیه را انجام دهند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

مسئول کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی در خصوص فعالیت کمیته آموزش توضیح داد: هدف این کمیته ابتدا پیشگیری، سپس آموزش و همچنین کارآفرینی است. به این صورت که در بخش آموزش با ارسال نامه به تمامی هیات های ورزشی استان به روسا ابلاغ شده است با توجه به رشته ی خود و نیازهای هر رشته در بحث آسیب شناسی درخواست خود را به هیات پزشکی ورزشی ارائه دهند تا در اسرع وقت توسط اساتید مجرب کارگاه های آموزشی تئوری-عملی به صورت کاملا رایگان برگزار شود. برای مثال می توان به برگزاری کارگاه تخصصی برای مربیان پایه فوتبال، والیبال و ژیمناستیک در بحث روانشناسی تغذیه و آسیب شناسی در سال گذشته برای اولین بار در کشور، و همچنین برگزاری کارگاه آموزشی روانشناسی مربیان پایه در تمامی رشته ها بر اساس طرح کشور اشاره کرد.

وی افزود: در بحث کارآفرینی هم با برگزاری دوره هایی مانند آب درمانی و ماساژ به افرادی که در طول برگزاری کلاس ها نمرات لازم را کسب کنند مجوز فعالیت در اماکن ورزشی اعطا می شود که این کلاس ها برای افراد دانش آموخته در رشته های تربیت بدنی، پزشکی، پیراپزشکی و دیگر رشته های مرتبط فراهم شده است که از سال ۹۶ اساتید بسیار مجرب بومی استان تدریس را بر عهده داشته اند.

نازیی در مورد بخش درمانی هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه گفت: درمانگاه مرکزی این هیات بسیار مجهز است که در بخش های ارتوپدی، روانشناسی، تغذیه و مامایی با همکاری پزشکان معتبر در سطح شهر آماده ارائه خدمات هستیم و به زودی هم بخش اپتومتری با حضور چشم پزشک آغاز فعالیت خواهد کرد.

وی بیان کرد: همچنین سه پزشک ورزشی جهت صدور گواهی سلامت پزشکی و موارد دیگر در این مرکز حضور دارند و تمامی تعرفه ها برای ورزشکاران با داشتن کارت بیمه ورزشی با ۵۰ درصد تخفیف ارائه می شود.

نازیی در مورد سوال نقد حال در خصوص تعریف ورزشکار جهت اخذ خدمات شرح داده شده افزود: هر شخصی که کارت بیمه ورزشی را از هیات های پزشکی ورزشی اخذ کرده باشد، جزو ورزشکاران سازمان یافته شده محسوب و شامل دریافت خدمات با ۵۰ درصد تخفیف می شود.

وی همچنین به قراردادهای این هیات با مراکز پزشکی خارج از درمانگاه هیات همچون دندانپزشکی و رادیولوژی اشاره کرد که افراد با گرفتن نامه از هیات می توانند از خدمات مراکز طرف قرارداد با همان پنجاه درصد تخفیف بهره ببرند.

نسرین نازیی در پاسخ به نقش این هیات در نظارت بر باشگاه و اماکن ورزشی در بحث امکانات سلامت ورزشکاران بیان کرد: بازرسان این هیات در تعامل با اداره کل ورزش و جوانان به بازدید این امکان رفته و هم بازرسان خانم و آقا با پر کردن فرم های بازرسی به نظارت بر اماکن ورزشی پرداخته اند و نتیجه را به اداره کل ورزش و جوانان ارائه داده و بحث ورود به تخلفات با این عزیزان است.

نازیی به بزرگترین کلینیک فیزیوتراپی غرب کشور اشاره کرد که خدمات را با قیمتی بسیار پایین ارائه می کند و همچنین افتتاح طرحی را با کمک اداره کل ورزش استان و فدراسیون با عنوان بزرگترین آکادمی پزشکی ورزشی غرب کشور با زیربنای ۱۴۰۰ متر در هفته دولت وعده داد.

در ادامه به گفت و گو با زینب خادمی مسئول کمیته اسناد پزشکی ورزشی پرداخته شد:

زینب خادمی در خصوص بیمه ورزشی گفت: در حال حاضر فعالین ورزشی با پرداخت هزینه دویست هزار ریال می توانند به مدت ۱۳ ماه تحت پوشش بیمه ورزشی قرار بگیرند و از این بیمه در تمامی رشته ها استفاده کنند.

مسئول کمیته اسناد پزشکی ورزشی، پوشش بیمه ورزشی را ۸۰ درصد و تا سقف ۱۰۵ میلیون ریال اعلام کرد و همچنین به ارائه خدمات در بیمارستان های طرف قرارداد با فدراسیون پزشکی ورزشی اشاره کرد.

خادمی تعداد افراد تحت پوشش بیمه ورزشی در استان را در سال گذشته ۸۰ هزار و سی نفر و حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد ورزشکاران اعلام کرد.

وی با اشاره به عدم نیاز حضوری افراد برای صدور کارت بیمه عنوان کرد: متقاضیان می توانند به صورت آنلاین و با مراجعه به سایت فدراسیون پزشکی ورزشی تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.

خادمی افزود: برای آگاهی از تعهدات، خدمات و اطلاعیه های هیات پزشکی ورزشی استان می توان با مراجعه به سایت هیات، کانال تلگرامی و همچنین صفحه این هیات در اپلیکیشن اینستاگرام به اطلاعات مورد نیاز دست پیدا کرد.

در پایان این گزارش عدم آگاهی کامل افراد از بیمه ورزشی و خدمات ورزشی و همچنین سهل انگاری، کم توجهی ورزشکاران به اخذ بیمه ورزشی، همکاری کم سایر هیات ها با هیات پزشکی ورزشی را میتوان از دغدغه های اصلی عزیزان در هیات پزشکی ورزشی دانست.

به نظر می رسد جامعه ورزش باید با همکاری بیشتر با این هیات به سلامت ورزشکاران و قهرمانان توجه بیشتری کنند.

 

منبع: روزنامه نقدحال


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی