رفتن به بالا
  • دوشنبه - 5 آبان 1399 - 08:37
  • کد خبر : ۷۸۵۰
  • چاپ خبر : اهمیت پیشگیری از آسیبهای ورزشی در زمان شیوع ویروس کرونا

اهمیت پیشگیری از آسیبهای ورزشی در زمان شیوع ویروس کرونا

شاید شما هم متوجه چنین صداهایی در مفاصل بدنتان شده و نگران باشید که آیا این وضعیت طبیعی است یا غیرطبیعی؟ اما صدا دادن مفاصل گاهی نگران‌کننده است و باید به آن توجه کرد، شاید برای بسیاری از افراد، به‌ویژه ورزشکاران، این سوال پیش بیاید که صدای کدام مفاصل طبیعی و کدام مفاصل نگران‌کننده است؟ و اینکه تا چه حد باید صدای مفاصل را جدی بگیرند؟ و آیا قابل درمان است؟‌ فیتامین در این مطلب به تمام پرسش‌ها و نگرانی‌های شما پاسخ قطعی داده، پس تا پایان این مطلب صبور باشید.

عضو کمیته پزشکی فدراسیون و ستاد پیشگیری از کرونا در فوتبال در یادداشتی به اهمیت پیشگیری از آسیب های ورزشی در زمان شیوع بیماری کرونا پرداخته است.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

عضو کمیته پزشکی فدراسیون و ستاد پیشگیری از کرونا در فوتبال در یادداشتی به اهمیت پیشگیری از آسیب های ورزشی در زمان شیوع بیماری کرونا پرداخته است.

به گزارش یاریزان؛ در یادداشت دکتر علیرضا شهاب، که در شماره سوم مجله فدراسیون فوتبال منتشر شده آمده است:

 

------------------------------------

فوتبال ورزشی پرهیجان و پر برخورد است که در آن انواعی از حرکات پرشی ،افزایش و کاهش شتاب و تغییر جهت های ناگهانی رخ میدهد و بسیار طبیعی است که با توجه به ذات این ورزش احتمال بروز آسیبهای ورزشی در آن زیاد باشد.از طرفی با بروز آسیب، هزینه های مستقیم و غیر مستقیم زیادی به ورزشکار ،باشگاه یا تیمهای ملی وارد میشود.هزینه های بالای درمانهی جراحی و فیزیوتراپی و … همچنین محرومیت ورزشکار از فعالیت ورزشی که مدت زمان این محرومیت بستگی به نوع آسیب دارد و میتواند ضرر زیادی را متوجه بازیکن ،مربی ،باشگاه و تیمهای ملی کند. از همه مهمتر بعضی از این آسیبها میتوانند طول دوره قهرمانی و عمر فعالیت ورزشی او را متاثر سازند و چه بسیار بازیکنان مستعدی که به دلیل مصدومیت مجبور به خداحافظی از فوتبال شده اند.

در شرایط کنونی با توجه به پاندمی کووید-۱۹ و تاثیر مستقیم آن بر مدت زمان فعالیت های ورزشی و محدودیتهای تمرینی ناشی از این بیماری ، حفظ آمادگی بازیکنان و اتخاذ روشهای تمرینی مناسب جهت پیشگیری از آسیب ناشی از فعالیت های محدود شده، اهمیت بسزایی دارد.

بیشتر آسیب های ورزشی در فوتبال در اندام تحتانی رخ میدهند.شایعترین این آسیبها ، آسیبهای لیگامانی مچ پا ،آسیب های زانو ، آسیب عضلات چهارسر ران ، همسترینگ و عضلات نزدیک کننده ران است که در بعضی موارد میتوانند حتی تا یکسال بازیکن را از فعالیت ورزشی محروم کند که تبعات سنگینی هم برای بازیکن هم باشگاه و هم تیم های ملی در بر دارد و متاسفانه با شیوع بیماری کرونا میزان بروز این آسیب ها نیز افزایش یافته است.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

از مهمترین راه های پیشگیری از آسیب ورزشی اقدام به انجام معاینات پیش از فصل جهت تعیین نواقص و مشکلات عضلانی –اسکلتی و همچنین طراحی راهکارهایی جهت رفع این نواقص و افزایش ظرفیت حرکتی بازیکنان است.

از سوی دیگر بر اساس مطالعات صورت گرفته ، انجام تمرینات پیشگیرانه مانند پروتکلهای تمرینی ۱۱+که توسط فدراسیون جهانی فوتبال FIFA مطرح شده میتواند میزان بروز این آسیب ها را به طور مشخص و معنی داری کاهش دهد .لذا منطقی به نظر میرسد که بازیکنان و مربیان با دانستن و انجام این روشهای تمرینی ساده که زمان بسیار کمی از تمرینات روزانه آنها را به خود اختصاص میدهد و در وهله گرم کردن پیش از تمرینات اصلی قابل انجام است نسبت به پیشگیری از این آسیبها اقدام نمایند تا در یک مسیر مستمر در جهت نیل به اهداف قهرمانی گام بردارند.

این تمرینات از بخش های مخلتفی از جمله تمرینات دویدن ،قدرتی ،تعادلی ، پلایومتریک و تمرینات هماهنگ کننده عصب و عضلات تشکیل شده است و دارای اهدافی شامل بهبود کنترل حرکتی اندام تحتانی ،افزایش ثبات ناحیه مرکزی بدن و افزایش آگاهی از وضعیت مفاصل اندام تحتانی است و منجر به بهبود اجرای امن و درست الگو های حرکتی میشود تا از این طریق میزان بروز آسیبها کاهش یابد.

کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال و ایفمارک آمادگی دارند تا در زمینه آموزش این تمرینات و نظارت بر اجرای آنها در کنار بازیکنان و مربیان عزیز باشند تا دوره پاندمی کرونا را با کمترین میزان بروز آسیب ورزشی در فوتبال سپری کنیم.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی