رفتن به بالا
  • دوشنبه - 10 اردیبهشت 1397 - 12:20
  • کد خبر : ۲۹۲۲
  • چاپ خبر : الناز باجلانی بانوی وزنه بردار کردستانی از تجربه تاریخی خود پس از حضور در مسابقات آسیایی سخن گفت
پس از بازگشت از ازبکستان؛

الناز باجلانی بانوی وزنه بردار کردستانی از تجربه تاریخی خود پس از حضور در مسابقات آسیایی سخن گفت

  الناز باجلانی بانوی وزنه بردار کردستانی که در دسته ۶۳ کیلوگرم وزنه می‌زند پس از کسب مقام پنجم وزنه برداری آسیا از مشکلات و راهی که برای رسیدن به پیراهن تیم ملی طی کرده سخن می گوید.    ———————————— به گزارش یاریزان؛ مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان دختر و پسر سال ۲۰۱۸ قاره آسیا، از […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

الناز باجلانی بانوی وزنه بردار کردستانی که در دسته ۶۳ کیلوگرم وزنه می‌زند پس از کسب مقام پنجم وزنه برداری آسیا از مشکلات و راهی که برای رسیدن به پیراهن تیم ملی طی کرده سخن می گوید.

 

 

------------------------------------

به گزارش یاریزان؛ مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان دختر و پسر سال ۲۰۱۸ قاره آسیا، از دوشنبه ۲ اردیبهشت ماه در شهر اورگنج ازبکستان با رقابت دسته ۴۴ کیلوگرم گروه B دختران استارت خورد و تیم دختران وزنه بردار و تاریخ ساز کشورمان پس از ۷۰ سال از آغاز وزنه‌برداری در ایران، متشکل از ۴ ملی‌پوش و یک مربی، برای اولین بار به رقابت‌های برون‌مرزی اعزام شد.

تیم ۴نفره نوجوانان کشورمان را پارمیدا محمودیان (دسته ۵۸ کیلوگرم)، الناز باجلانی (دسته ۶۳ کیلوگرم)، مهدیه کلالی (دسته ۶۹ کیلوگرم) و سیده نرگس میرزکی (دسته ۷۵+ کیلوگرم) تشکیل می‌دادند و ریحانه طریقت نیز به‌عنوان مربی این تیم را همراهی کرد.

 

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

الناز باجلانی بانوی وزنه بردار کردستانی و نماینده شهرستان کامیاران در تیم ملی که در دسته ۶۳ کیلوگرم وزنه می‌زند، گفت: با توجه به اینکه پدرم وزنه‌بردار بوده، من از همان کودکی با این ورزش آشنا بودم. سرانجام تصمیم گرفتم که با پدرم شروع به تمرین کنم. او دلسوزانه برای من مربیگری کرد. نسبت به راه‌اندازی شاخه بانوان در وزنه‌برداری اصلاً خوشبین نبودم ولی حالا خیلی خوشحالم که می‌توانم در این رشته فعالیت کنم. امیدوارم مسئولان و فدراسیون از ما حمایت کنند. من به‌دنبال سکو و مدال بین‌المللی هستم.

 

باجلانی پس از کسب مقام پنجم وزنه برداری آسیا گفت: امیدوارم سال آینده بتوانم قوی تر در مسابقات شرکت کنم و مدال خوش رنگی بگیرم. برای حضور در این مسابقات خانم طریقت نایب رییس بانوان خیلی ما را حمایت کرد. فدراسیون وزنه برداری هم خیلی برای بانوان زحمت کشید. خواهش می کنم ما و خانم طریقت را حمایت کنید تا برنامه هایی که برای آینده چیده شده انجام شود.

باجلانی در پاسخ به این پرسش که در زمان شروع مسابقه استرس داشت یا خیر،  تصریح کرد: ابتدا استرس داشتم اما وقتی پشت صحنه رفتم متوجه شدم جای هیچ استرسی نیست و خوشحالم توانستم با حجاب اسلامی در مسابقات شرکت کنم.
او در مورد رشته وزنه برداری گفت: وزنه برداری رشته خیلی خوبی است و اگر کسی به آن علاقه مند است حتما آن را دنبال کند.

 

شایان ذکر است، در سال ۹۴ نخستین جرقه ها زده شد تا بانوان ایرانی بتوانند وزنه بزنند.

صدور مجوز برای بانوان وزنه بردار به یک سال هم نمی‌رسد، اما بانوان تمرینات را غیررسمی آغاز کرده بودند انگار که فقط منتظر مجوز بودند. مسابقات نزدیک بود و هر لحظه این امکان وجود داشت مجوزی که داده – شده باطل شود. به همین دلیل به سرعت بودجه‌ای در نظر گرفته شده دختران به اردوی جدید فراخوانده شدند و پیراهن تیم ملی را به تن کردند.

 

صحبت های الناز باجلانی بانوی وزنه بردار کردستانی


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی