رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 3 مهر 1399 - 08:14
  • کد خبر : ۷۶۲۵
  • چاپ خبر : استاندارد باشگاه‌های ورزشی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا
نکات ضروری برای مسئولان باشگاه‌های ورزشی؛

استاندارد باشگاه‌های ورزشی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا

دبیر هیات تکواندو استان کرمانشاه گفت: قطعاً ورزش در این شرایط کرونایی نیازمند حمایت است برخی از مربیان ورزشی به علت فشارهای ناشی از تعطیلی باشگاه‌های ورزشی، وسایل آموزشی خود را فروخته‌اند.

برای انجام فعالیت و تمرین ورزشی در باشگاه‌ها در روزهای شیوع ویروس کرونا، باید مسائل مختلفی از سوی مسئولان باشگاه‌های ورزشی و مراجعه کنندگان مدنظر قرار گیرد، چرا که در غیر این صورت سلامت آن ها در معرض خطر جدی خواهد بود.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

برای انجام فعالیت و تمرین ورزشی در باشگاه‌ها در روزهای شیوع ویروس کرونا، باید مسائل مختلفی از سوی مسئولان باشگاه‌های ورزشی و مراجعه کنندگان مدنظر قرار گیرد، چرا که در غیر این صورت سلامت آن ها در معرض خطر جدی خواهد بود.

به گزارش یاریزان و به نقل از خبرگزاری ایسنا، برای رفع استرس، اضطراب و تقویت سیستم ایمنی بدن در روزهایی که با شیوع ویروس کرونا روبرو هستیم و علاوه بر آن به منظور انجام ورزش و تمرینات بدنی باید قبل از رفتن به باشگاه های ورزشی حتما توصیه های مهم بهداشتی را برای پیشگیری از کرونا مدنظر قرار دهیم و علاوه بر این به نکات مهم حین انجام فعالیت ورزشی در باشگاه ها توجه داشته باشیم.

 

------------------------------------

نکات ضروری برای مسئولان باشگاه‌های ورزشی

مسئولان باشگاه های ورزشی باید از ورود افراد مشکوک به بیماری به باشگاه های ورزشی ممانعت به عمل آورند و حداقل با انجام تب سنجی میزان تب این دسته از افراد را بررسی کنند.

ضدعفونی کردن تمامی سطوح دستگاه های ورزشی پس از استفاده هر فرد، گوشزد کردن مداوم مسئولان باشگاه به رعایت فاصله اجتماعی و رعایت مدت زمان حداقل نیم ساعت فاصله بین استفاده از دستگاه ها دیگر نکات مهمی است که باید از سوی مسئولان باشگاه های ورزشی مدنظر قرار گیرد.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

نکات ضروری برای مراجعان باشگاه‌های ورزشی

بر اساس آنچه فدراسیون پزشکی ورزشی به ایسنا پاسخ داده است، در کنار مسئولان باشگاه های ورزشی، این مراجعان هستند که باید به طور ویژه نکات مختلف را جهت حفظ هرچه بیشتر سلامت خود و دیگران رعایت کنند که در صد این نکات استفاده از وسایل شخصی قرار دارد.

خودداری از مصرف غذاهای بوفه باشگاه های ورزشی، استراحت در منزل در صورت داشتن علائم مشکوک به کرونا، همراه داشتن محلول ضدعفونی کننده، خودداری از رفتن به باشگاه های شلوغ، استفاده از بطری های یک بار مصرف برای نوشیدن آب نیز از دیگر نکاتی است که باید از سوی مراجعان باشگاه های ورزشی مورد توجه جدی قرار گیرد.

فعالیت باشگاه‌های ورزشی

به گزارش ایسنا، در آخرین تصمیم اتخاذ شده در مبنی بر امکان فعالیت مجدد باشگاه‌های ورزشی تهران بزرگ در صورت اخذ گواهی آموزشی ضد کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، طبق اعلام معاون ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران، باشگاه‌های ورزشی تهران بزرگ در صورت اخذ گواهی آموزشی ضد کرونا (که در سایت پایگاه خبری فدراسیون پزشکی ورزشی موجود است)، می‌توانند فعالیت‌های خود را به طور مجدد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز کنند.

طبق ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزشی نیز، ناظرات سلامت فدراسیون پزشکی ورزشی نحوه فعالیت باشگاه های ورزشی را از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی رصد خواهند کرد و در صورتی که باشگاهی پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده را اجرا نکند، به اداره کل ورزش و جوانان گزارش داده می شود و بر اساس ضوابط با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.

همچنین به باشگاه هایی که به خوبی دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا را اجرایی کنند، گواهی باشگاه های ورزشی ایمن ارائه می شود تا به عنوان مشوق عمل کند، هرچند این باشگاه ها باید توجه داشته باشند که اگر قوانین و پروتکل های مربوطه را نقض کنند، گواهی ایمنی که دریافت کرده اند بلافاصله ابطال می شود و این مساله در سایت فدراسیون پزشکی ورزشی به صورت به‌روزرسانی به مخاطبان اعلام می شود.

از جمله مواردی که برای ارائه گواهی باشگاه های ایمن تعریف شده، این است که در هر ۱۰۰ متر شش نفر حاضر شوند، دستگاه ها حداقل دو متر با یکدیگر فاصله داشته باشند، باشگاه مربوطه از تهویه و سیستم ضدعفونی مطلوب بهره مند باشد و در عین حال سرویس بهداشتی پاکیزه از مواردی است که مدنظر قرار گرفته است و باید بین باشگاه هایی که به این مسائل توجه داشته و پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت می کنند با سایر باشگاه های تفاوت وجود داشته باشد.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی