رفتن به بالا
  • شنبه - 17 آبان 1399 - 18:37
  • کد خبر : ۸۱۳۶
  • چاپ خبر : آسیب های اسکلتی و عضلانی در تمرین با وزنه + راه های درمان
متخصص پزشکی ورزشی تشریح خواهد کرد؛

آسیب های اسکلتی و عضلانی در تمرین با وزنه + راه های درمان

به دلیل نبود دانش کافی، تمرینات انجام شده با وزنه آسیب های اسکلتی و عضلانی را برای ورزشکاران ایجاد می کند.

به دلیل نبود دانش کافی، تمرینات انجام شده با وزنه آسیب های اسکلتی و عضلانی را برای ورزشکاران ایجاد می کند.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

به دلیل نبود دانش کافی، تمرینات انجام شده با وزنه آسیب های اسکلتی و عضلانی را برای ورزشکاران ایجاد می کند.

به گزارش یاریزان و به نقل از خبرگزاری ایسنا، امروزه با پیشرفت علوم ورزشی، تمامی ورزشکاران رشته های مختلف از تمرینات مقاومتی به وسیله وزنه و دستگاه های بدنسازی به منظور افزایش عملکرد خود با توجه به نیاز خاص رشته ورزشی بهره می برند و متاسفانه عدم آگاهی کافی برخی مربیان و ورزشکاران از بیومکانیک تمرینات قدرتی و تمرینات با وزنه، آسیب های عضلانی و اسکلتی گوناگونی را ایجاد کرده است که بخش زیادی از این آسیب ها به ستون فقرات اختصاص دارد.

 

------------------------------------

ابوالفضل هاشم پور، متخصص پزشکی ورزشی، عنوان کرده است: اشتباهات تکنیکی در حین انجام تمرینات را باید با دانستن صحیح علوم ورزشی، آناتومی، بیومکانیک و دانش پزشکی ورزشی اصلاح کرد تا این گونه از شکل گیری آسیب ها جلوگیری کرد. در عین حال ورزشکارانی که دچار آسیب می شوند، باید تحت نظر متخصصین مربوطه معاینه شده و بر اساس نوع آسیب، مراحل درمان آن ها طی و برنامه بازتوانی و بازگشت به ورزش برای آن ها طراحی شود.

یکی دیگر از مشکلاتی که در ورزشکاران سطوح بالا خصوصا ورزشکاران ملی و حرفه ای منجر به بروز آسیب می شود، استفاده بیش از حد بر ستون فقرات، اندام ها و مفاصل مختلف بدن، بدون در نظر گرفتن زمان ریکاوری کافی است.

تخلیه ذخایر انرژی و منابع بدن از مواد مغذی و عدم جایگزینی مناسب، ریکاوری مختل، خواب ناکافی یا بی کیفیت، سوء استفاده از داروهای نیروزا، استروئیدهای آنابولیک، پپتایدها و…در کنار اشتباهات تکنیکی از عوامل اصلی بروز آسیب های اسکلتی عضلاتی است.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

بعضی از وسایل و تکنیک های موجود در بدنسازی و تمرینات فانکشنال در بازتوانی کاربرد داشته و مورد استفاده متخصصان پزشکی ورزشی و بازتوانی قرار می گیرد و توجه به تقویت عضلات مرکزی بدن با تکنیک ها و روش های خاص، نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های ستون فقرات داشته و روش های خاص و دقیقی برای ارتقاء قدرت و آمادگی این نواحی به کار گرفته می شود.

ورزشکار آسیب دیده باید با توجه به پروتکل طراحی شده و زیر نظر تمرین دهنده و تیم پزشکی با حوصله و طبق زمانبندی خاص همراه با بررسی و رصد میزان و نحوه پیشرفت روند درمان، تمرینات را در فازها و مراحل مورد نظر انجام داده تا بتواند به عرصه ورزش بازگشتی موفقیت آمیز داشته باشد، همچنین قبل از بازگشت به ورزش، ورزشکار باید قادر باشد تست های عملکردی خاص اندام آسیب دیده را با موفقیت پشت سر گذاشته تا اجازه ورود به رقابت را داشته باشد و در مواردی که پزشک تشخیص دهد، ممکن است لازم به مداخلاتی مانند روش های جراحی باشد و مراحل بازتوانی پس از اعمال جراحی نیز روند و مراحلی مشخص و دقیق خواهد داشت.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی