رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 25 خرداد 1396 - 01:56
  • کد خبر : ۲۳۱۹
  • چاپ خبر : کی روش: وقتی روحانی از من خواست ادامه بدهم بال در آوردم/  ۱۳ دیدار دوستانه خواهیم داشت
گفتگو خواندنی با سکان دار تیم ملی؛

کی روش: وقتی روحانی از من خواست ادامه بدهم بال در آوردم/ ۱۳ دیدار دوستانه خواهیم داشت

  کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان پس از دیدار با حسن روحانی رئیس جمهور ایران در نشست خبری پاسخگوی سئوالات سردبیران رسانه های ورزشی شد.    ———————————— به گزارش یاریزان؛ کارلوس کی روش در نشست خبری با سردبیران رسانه های ورزشی ایران اظهار داشت: اگر اجازه دهید از خضوع و افتادگى خارج […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان پس از دیدار با حسن روحانی رئیس جمهور ایران در نشست خبری پاسخگوی سئوالات سردبیران رسانه های ورزشی شد.

 

 

------------------------------------

به گزارش یاریزان؛ کارلوس کی روش در نشست خبری با سردبیران رسانه های ورزشی ایران اظهار داشت: اگر اجازه دهید از خضوع و افتادگى خارج شوم. مردم و هواداران فوتبال را مى شناسم. همانگونه آنها مى توانند همه چیز به ما بدهند می توانند همه چیز را هم از ما بگیرند.

 

وی ادامه داد: در دوره قبلی مردم انتظار نداشتند به جام جهانی برویم اما اگر این اتفاق نمی افتاد، عصبانى مى شدند. اکنون این توانایى را داریم که به پیشرفت و رکوردی جدید دست یابیم. بعد از اینکه بازى با ازبکستان تمام شد با یکى از هم تیمى هایم شوخى مى کردم و گفتم فقط یک تیم مى تواند ما را شکست دهد و خوشبختانه آن تیم روى نیمکت خودمان نشسته است.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

 

کی روش افزود: ما گروهى با بیش از٣٠ بازیکن در اختیار داریم که مى توانند در تمام پست ها به ما کمک کنند. به جایگاهى رسیدیم که بازیکن فیکس و نیمکت نشین نداریم و همه آمادگى دارند. باید با فداکاری و اتحاد به دنبال صعود به مرحله بعدی جام جهانی باشیم و با دل نبستن به قول ها و وعده ها روزهای گل و بلبل را هم از یاد ببریم.

 

کی روش با اشاره به ناکامی ایران از صعود به دور دوم رقابت های جام جهانی در دوره های قبلی اظهار داشت: اگر به همین روش دل ببندیم یعنی مریضی و نبایست تنها پس از سه بازی از جام جهانی بازگردیم. ایران در چهار دوره قبلی در راه رسیدن به مرحله دوم جام جهانی ناکام مانده  است و اگر می خواهیم برای نخستین بار به مراحل بالاتر این رقابت ها صعود کنیم، باید عملکرد متفاوتی داشته باشیم. اکنون زمان حمایت واقعی از تیم ملی است و باید از لحاظ مالی، امکانات و حتی زمین تمرین وضعیت خوبی برسیم. برای رسیدن به هدف به هماهنگی و هارمونی نیاز داریم. برای آماده سازی بازیکنان باید فرصت های برابری داشته باشیم و طراوت بازی را بالا ببریم.

 

وی افزود: همان گونه که دیدید دیدار انگلیس و فرانسه با سرعت بالایی برگزار شد به گونه ای که چشمان من از دیدن آن بازی خسته شد. در چنین وضعیتی بازیکنانم پس از حضور در لیگ ایران باید به مصاف آن تیم ها بروند. در کل اگر ایران با همان نسخه قبلی حرکت کند، دست آوردمان هم مانند گذشته می شود. ما هم باید مانند آن تیم ها بازی کنیم. باید در زمین هایی بازی کنیم که سرعت تیمی ما را بالا ببرد.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره اینکه جام جهانی روسیه هدف کوتاه مدت این تیم است، گفت: روسیه ۲۰۱۸ هدف کوتاه مدت ماست و باید برنامه ریزی میان مدت و بلند مدتی داشته باشیم. از امروز باید برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آماده شویم چراکه با این کار سرعت پیشرفتمان بالا می رود.

 

وی ضمن تقدیر از زحمات مربیان باشگاهی در صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ اضافه کرد: الان باید جشن بگیریم اما این جشن سه شرط دارد اول این که دچار غرور نشویم. دوم این که وظایف خودمان را در ادامه راه فراموش نکنیم و سوم این که یکدیگر را تحسین کنیم. از همکارانم در تمام باشگاه ها تشکر می کنم و خطاب به آنها می گویم بدون همکاری شما این موفقیت ممکن نبود.اکنون یا شما از برنامه های من حمایت می کنید یا اینکه پس از ناکامی بار دیگر می گویید سبک مربی خوب نبود.  به همین منظور احتیاج به برنامه کاملی براى آماده سازى داریم. باید برنامه آماده سازى متفاوتى داشته باشیم. اگر فوتبال ایران با همان نسخه قبلى حرکت کند دستاوردمان هم مثل گذشته خواهد بود.

 

وی ادامه داد: در برنامه ای که من در اختیار شما و فدارسیون فوتبال قرار دادم، منافع تمام باشگاه ها و پرسپولیس به عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا در نظر گرفته شده است.

مجبور نیستیم هم عقیده باشیم اما باید به عقاید هم احترام بگذاریم. با توجه به اینکه در حال حاضر همه از صعود تیم ملی به جام جهانی خوشحال هستند، شاید توجهی به برنامه نداشته باشند. برنامه من نبایست با شروع لیگ برتر تغییر کند چراکه این امر هم به باشگاه ها و هم تیم ملی ضربه می زند و هواداران را هم دچار مشکل می کند. در حال حاضر که برای تدوین برنامه آماده سازی تیم ملی به تفاهم رسیدیم توقع دارم این برنامه به مرحله اجرا برسد.

 

سرمربی پرتغالی درباره امکانات ضعیف تیم ملی اظهار داشت: امیدوارم شما خبرنگاران چند دقیقه وقت بگذارید و از امکانات ما بازدید کنید. اگر از زمین تمرین رد شوید، متوجه می شوید که برای انجام تمریناتمان باید تجهیزات کمپ را تکمیل کنیم. دعوت می کنم که ساختمان کمپ را هم به عنوان میراث ماندگار فوتبال ایران ببینید. در این ساختمان به شما نشان می دهم که دپارتمان هاى فنى براى تمام فوتبال ایران آماده است. امیدواریم شاهد امکانات ریکاورى بازیکنان و جایگاه هایی که برای آن ها در نظر گرفته ایم باشید.

 

وی درباره برنامه آماده سازی تیم ملی پیش از حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تصریح کرد: پنج اردو و هشت بازی در مرحله اول اردوها وجود دارد. ۶ بازی دوستانه در این مرحله انجام می دهیم. بازیکنان شاغل در فوتبال اروپا مستقیم به کره جنوبی سفر می کنند. بازیکنان داخلی هم دو تا سه روز قبل از اعزام به کره به اردوی تیم ملی می آیند.

 

کی روش درمورد تعداد بازی های دوستانه موردنیاز تیم ملی در مسیر آماده سازی این تیم در رقابت های جام جهانی بیان کرد: سیزده بازی دوستانه می خواهیم. بازی های باقی مانده مقدماتی جام جهانی را هم تدارکاتی حساب می کنیم. ۲ بازی دوستانه آخر ما در روسیه برگزار می شود. البته برای موفقیت در جام جهانی به قرعه و داور خوب نیاز داریم. برای جام جهانی همه باهم تلاش می کنیم و به این برنامه که منافع باشگاه ها هم در آن لحاظ شده وفادار می مانیم. برای موفقیت به داوری بهتر از از داور بازی ایران و آرژانتین در جام جهانی ۲۰۱۴ نیاز داریم.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره اینکه با توجه به برنامه آماده سازی این تیم، تیم های لیگ برتری باید هر ۵ روز به میدان بروند، گفت: ۵ اردوی اول ما در لیگ برگزار می‌شود و سایر اردوها بعد از اتمام فصل انجام می‌شود. لیگ تا فروردین ۹۷ ادامه دارد و با این شرایط فاصله بازی‌ها بیشتر از ۵ روز و بین ۶ یا ۷ روز است. تنها استثنای ما در این بین پرسپولیس است. البته مانند تمام باشگاه‌های بزرگ دنیا که به مرحله بالا صعود کردند، باید زحمات این تیم را هم دید. در منچستر در ۳۰ روز ۱۱ بازی انجام دادیم. اگر می‌خواهید در آن سطح باشید باید تلاش کنید.

 

کی روش کی روش درباره حریفان تیم ملی در بازی های دوستانه بیان کرد: به هر حال برای آماده کردن تیمی قدرتمند در جام جهانی بازی با تیم های بزرگ مورد نیاز است. البته این امر متقابل است و شاید آن گونه که ما علاقه داربم با تیم های بزرگ بازی کنیم، آن ها نخواهند با ما بازی کنند. برزیل و انگلیس به شرط هزینه مبلغی زیاد از سوی ایران دوست دارند با ما بازی تدارکاتی برگزار کنند.
کی روش درباره حمایت حسن روحانی از تیم ملی فوتبال ایران گفت: وقتی افرادی مانند دکتر ظریف و رئیس جمهور محترم دکتر روحانی در مورد تیم ملی صحبت می‌کنند و حمایت خوب و ارزشمندی از ما دارند، ثابت می شود که مسیر درستی را می‌رویم و مطمئنا با اعتماد به نفس بیشتری حرکت می‌کنیم. از صحبت های رئیس جمهور بال درآورده بودم و می خواستم پرواز کنم. در چنین زمان هایی است که ایمان پیدا می‌کنیم کار خود را به درستی انجام داده ایم و اعتماد به نفسمان بالا می رود.

وی ادامه داد: بازیکنانی که پیراهن تیم ملی را می پوشند، وظیفه دارند جایگاه این تیم را ارتقا دهند. زمانی که بازیکنانم می گویند سرباز تیم ملی هستند تعجب می کنم چراکه این امر بی احترامی به سربازان است. آن ها جان بر کف هستند و بازیکنان خادم. تخصص و تجارت ما ایجاد شادی برای ما مردم است. زمانی که مردم خسته از کار به منزل می روند و از فوتبال لذت می برند، مشخص می شود که تجارت ما حاصلی به همراه داشته است.

وی ادامه داد:  زمانی که  از من می‌پرسند آیا بازیکنان تیم ملی می‌توانند در زمین کمپ تمرین کنند می‌گویم بله می‌توانند اما سوال اینجاست آیا آنها می‌توانند در این زمین پیشرفت کنند؟سرعت پاسکاری، تمرین و بازی در چنین زمینی کند می شود. اگر من مهندس هستم، می‌گویم دیواری که  می‌بینیم یک یا دو یا سه سال دیگر روی سر شما فروخواهد ریخت. با کمال احترام به شما می‌گویم اکنون تیم اول آسیا هستیم و تمام تیم‌ها را هم شکست داده‌ایم. با همین شرایط  مردم ما را باور دارند.

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پایان خاطرنشان کرد: برزیل و پرتغال از نظر توسعه فوتبال در سطح بالاتری قرار دارند. نگرش و نگاه من این است که بهترین تیم آسیا از نظر رده بندی هستیم اما آیا این کافی است؟ باید با بهترین تیم‌های دنیا رقابت کنیم. ادامه این روند ثابت، یعنی اینکه روی یک خط صاف پیش می‌رویم. آلمان، پرتغال و سایر تیم های بزرگ هیچ گاه دست از کار نمی کشند و همه در حال ادامه دادن پیشرفت هستند. در ۱۰ سال اخیر اگر پیشرفتی داشته باشیم بازهم به همان میزانی با تیم های بزرگ فاصله داریم که امروز داریم. باید روی موشک پیشرفت سوار شویم و از آن استفاده کنیم.

 

 

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران / کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی