رفتن به بالا
  • شنبه - 17 فروردین 1398 - 23:18
  • کد خبر : ۴۴۵۴
  • چاپ خبر : کرمانشاه در چه رشته ای از بالاترین سطح ورزش ایران نماینده خواهد داشت؟

کرمانشاه در چه رشته ای از بالاترین سطح ورزش ایران نماینده خواهد داشت؟

هفته چهارم از رقابتهای لیگ برتر هندبال مردان ایران با وجود حذف یک تیم از گردونه مسابقات بدون تغییر رتبه بندی تیم ها و صدرنشینی هندبال اسلام آباد برگزار شد

  رشته‌های هندبال، بسکتبال، فوتسال، واترپلو، شیرجه و سپک‌تاکرا از استان کرمانشاه در سال ۹۸ در بالاترین سطح ورزش ایران شرکت خواهند کرد.    ———————————— به گزارش یاریزان و به نقل از فارس؛ حضور در بالاترین سطح ورزش ایران در هر رشته ای که باشد یکی از اسباب رشد و توسعه  آن رشته ورزشی را […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

رشته‌های هندبال، بسکتبال، فوتسال، واترپلو، شیرجه و سپک‌تاکرا از استان کرمانشاه در سال ۹۸ در بالاترین سطح ورزش ایران شرکت خواهند کرد.

 

 

------------------------------------

به گزارش یاریزان و به نقل از فارس؛ حضور در بالاترین سطح ورزش ایران در هر رشته ای که باشد یکی از اسباب رشد و توسعه  آن رشته ورزشی را با فراهم کردن اسباب رویاروی با بزرگان رشته خود، معرفی ورزشکاران استان به جامعه ورزشی و آشنایی مربیان و مسؤولان استانی با قوانین و ساز و کارهای کشوری رشته ورزشی ایجاد می‌کند و به همین سبب یکی از اصلی‌ترین اهداف هیأت‌های ورزشی استان کرمانشاه حضور و کسب موفقیت در لیگ برتر رشته ورزشی‌های زیرمجموعه خود است، حال آن‌که برخی از این رشته‌ها به این مهم دست پیدا کرده و برخی دیگر از دست‌یابی به آن ناکام مانده‌اند و تعدادی از رشته‌های ورزشی استان هیچ برنامه‌ای برای حضور در این عرصه ندارند

هندبال، شور و هیجان در اسلام آبادغرب

در سال‌های اخیر نام یک شهرستان از استان کرمانشاه در چهارچوب ورزش هندبال کشور معرفی شد، در حالی که در روزهای ابتدایی حضور هندبال زاگرس اسلام آبادغرب در لیگ برتر کشور، کسی انتظار حضور موفق از این رشته ورزشی در لیگ برتر هندبال کشور را نداشت، اما پس از گذشت هفته‌ها، این تیم با درخشش یاران سجاد اعظم در اسلام آبادغرب با حمایت هوادران پرشور و هیجان اسلام آبادغرب زمینه حضور یک قطب دیگر از این رشته ورزشی در کشور را فراهم کرد و ضمن کسب عنوان نایب قهرمانی در نخستین حضور در سطح هندبال کشور جواز حضور در مسابقات آسیایی را نیز کسب کرد.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

در خصوص برنامه‌های سال آینده هندبال اسلام آبادغرب، مدیرعامل تیم خاطرنشان می‌کند: سال گذشته علی‌رغم تجربه نخستین حضور توانستیم به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کنیم و در صورت حمایت مسؤولان استان می‌توانیم در سال آینده به عنوان یک تیم موفق در مسابقات لیگ برتر و لیگ آسیایی شرکت کنیم و این در حالی است که از مسؤولان استان گله‌مند هستیم چرا که هیچ تقدیر و تشکری از ورزشکاران این رشته با توجه به کسب عنوان نایب قهرمانی نشد.

سجاد اعظم  یادآور شد: صحبت‌های لازم در راستای جذب اسپانسر تیم صورت گرفته است و با توجه به آغاز مسابقات لیگ از شهریورماه و مسابقات آسیایی از اسفندماه، تمرینات تیم زیرنظر کاکلوند از اواخر مردادماه و اوایل شهریورماه آغاز خواهد شد.

بسکتبال، کسب جواز ابزارسازان درمانگر در وقت های اضافه

ابزارسازان درمانگر و مانیزان کرمانشاه، ۲ نماینده استان در لیگ دسته یک بسکتبال کشور در سال گذشته حاضر شدند و در ماراتن مسابقات لیگ دسته یک کشور، که برنامه‌ریزی پیچیده آن مورد انتقاد بسیاری از مربیان و کادر فنی تیم‌های حاضر بود، تیم بسکتبال ابزارسازان درمانگر توانست با تلاش و کوشش فراوان به مقام سوم دست پیدا کرده و جواز حضور در لیگ برتر بسکتبال کشور را کسب کند.

فوتسال شاهین، صعود با اقتدار به لیگ برتر

تیم فوتسال شاهین کرمانشاه توانست با حضور موفق در لیگ دسته یک فوتسال کشور و برگزاری جشن قهرمانی لیگ دسته یک در استان کرمانشاه جواز حضور در سطح اول فوتسال کشور را با بهره‌مندی از بازیکنان بومی خود و سرمربیگری مولایی و سرپرستی سید‌احسان احسانی کسب کند.

قطعا حضور در سطح اول فوتسال کشور و رقابت با برترین‌های فوتسال ایران و آسیا، نیازمند حمایت بیش از پیش مسؤولان استانی دارد و همین مساله به یک چالش برای تیم شاهین کرمانشاه تبدیل شده است.

شناسایی استان کرمانشاه با ۲ رشته ورزشی واترپلو و شیرجه

در حالی که تیم شیرجه استان کرمانشاه توانست به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کند و در ورزش ایران خوش بدرخشد، در روز‌های انتهای سال خبر کسب موفقیت تیم واترپلو با حمایت هتل بیستون کرمانشاه در مسابقات لیگ دسته یک کشور و کسب جواز حضور در لیگ برتر کشور، اهالی ورزش شنای استان را خوشحال کرد.
در سال پیش رو هیأت شنای استان کرمانشاه با ۲ تیم واترپلو و شیرجه در مسابقات سطح اول لیگ خود شرکت خواهد کرد.

سپکتاکرا، موفق و کم‌توقع

انجمن‌های ورزشی استان با موفقیت در مسابقات قهرمانی کشور رشته سپکتاکرا، جواز حضور این رشته کم‌توقع و البته زیبا را در مسابقات لیگ برتر در ۲ قسمت آقایان و بانوان کسب کرد و بانوان استان کرمانشاه به عنوان نخستین تیم حاضر در لیگ برتر، در حال برگزاری مسابقات خود هستند و مسابقات بخش آقایان از اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد.

سرمربی تیم سپک‌تاکرا در خصوص وضعیت تیم آقایان می‌گوید: از لحاظ امکانات و سالن تمرینی شرایط مناسبی را نداریم و هم اکنون از سالن اسکیت مجموعه ورزشی امام خمینی (ره) استفاده می‌کنیم، اما با این شرایط امیدواریم به موفقیت‌های که مستحق آن هستیم دست پیدا کنیم

رضا رستمی که با عنوان مربی تیم ملی نیز مشغول فعالیت است، گفت: در بخش بانوان شرایط بهتر است و تیمسپکتاکرا بانوان استان در سالن اختصاصی سپک‌تاکرا در مجموعه ورزشی کوثر مشغول فعالیت است.

ووشو شعله‌ور شدن از زیر خاکستر

ووشو استان کرمانشاه پس از مدت‌ها عدم حضور در سطح اول ووشو کشور، در سال گذشته توانست در بخش بانوان در لیگ برتر حاضر شود و با هدف پرورش استعدادهای جوان استان، شرایط معرفی آن‌ها را به سطح اولووشو کشور فراهم کند.

رئیس هیأت ووشو استان کرمانشاه یادآور شد: در سال ۹۸ نیز برنامه براساس پرورش استعداد جوان و معرفی آن‌ها به سطح ووشو کشور خواهد بود و در بخش بانوان در لیگ برتر حاضر خواهیم شد تا زمینه رشد استعدادهای استان را فراهم کنیم.

در رشته‌های پینگ‌پنگ، بدمینتون و تکواندو و چند هیأت دیگر نیز برنامه‌ریزی برای حضور در لیگ برتر کشور انجام شده است، اما هنوز تصمیم قطعی از طرف مسؤولان این هیأت‌ها اعلام نشده است و امید می‌رود با جذب حمایت کافی شرایط درخشش این رشته‌های ورزشی در کشور نیز فراهم شود.

حال با معرفی رشته‌های حاضر در لیگ برتر و رشته‌های که در حال برنامه‌ریزی برای فراهم‌آوری شرایط حضور در لیگ هستند جای این سئوال باقی خواهد بود که رشته‌های ورزشی که در سال‌های دور در ورزش ایران موفق ظاهر شده‌اند، چرا هم‌اکنون هیچ برنامه‌ای برای حضور در لیگ ندارند؟ اداره‌کل ورزش و جوانان استان و مجمع‌های این هیأت‌ها نسبت به نبود برنامه‌ریزی و عدم روند رو به رشد در آن هیأت واکنشی نشان نمی‌دهند؟


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی