رفتن به بالا
  • یکشنبه - 20 مهر 1399 - 20:20
  • کد خبر : ۷۶۸۹
  • چاپ خبر : چگونه در باشگاه های ورزشی از کرونا در امان بمانیم؟
نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه:

چگونه در باشگاه های ورزشی از کرونا در امان بمانیم؟

دبیر هیات تکواندو استان کرمانشاه گفت: قطعاً ورزش در این شرایط کرونایی نیازمند حمایت است برخی از مربیان ورزشی به علت فشارهای ناشی از تعطیلی باشگاه‌های ورزشی، وسایل آموزشی خود را فروخته‌اند.

نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه: در شرایط شیوع بیماری کرونا، ورزشکاران حین انجام تمرینات ورزشی باید حداقل دو متر از هم فاصله داشته باشند و بهداشت فردی را کاملا رعایت کنند.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه: در شرایط شیوع بیماری کرونا، ورزشکاران حین انجام تمرینات ورزشی باید حداقل دو متر از هم فاصله داشته باشند و بهداشت فردی را کاملا رعایت کنند.

به گزارش یاریزان؛ دکتر نازنین آرین، با اشاره به گسترده‌تر شدن شیوع بیماری کرونا، اظهارکرد: باتوجه به این مسئله به همه ورزشکاران پیشنهاد می‌کنیم که حتی الامکان تمرینات ورزشی خود را در محیط خانه انجام دهند.

 

------------------------------------

وی افزود: درصورتی که امکان ورزش کردن در این محیط فراهم نباشد، می‌توانند تمرینات ورزشی خود را در فضای آزاد و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی پیگیری کنند.

نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه اضافه کرد: به ورزشکارانی هم که مجبورند برای انجام تمریناتشان به باشگاه‌های ورزشی بروند توصیه می‌کنیم هنگام رفتن به باشگاه وسایل شخصی و ضدعفونی کننده همراه داشته باشند و کاملا بهداشت فردی را رعایت کنند. به صورت، بینی، چشم و گوش خود دست نزنند و حین تمرین از افرادی که دارای علائم شبیه به آنفلوانزا هستند، فاصله بگیرند.

وی افزود: بعد از تمرین هم لباس‌‎هایشان را در خارج از محیط داخل خانه تعویض کرده و کفش‌هایی که در داخل باشگاه از آنها استفاده کرده‌اند را به هیچ عنوان وارد محیط منزل نکنند، چراکه میزان آلودگی آنها بسیار بالا است.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

آرین در ادامه تاکید کرد: ورزشکارانی که در داخل باشگاه تمرین می‌کنند باید دقت داشته باشند که محیطی که در آن تمرین دارند شلوغ نباشد و با یک سوم ظرفیتش فعال باشد. همچنین تهویه مناسبی داشته باشد و یکی از درب‌های باشگاه‌ را به منظور تهویه مناسب باز نگه دارند.

وی در ادمه میزان فاصله فیزیکی مناسب بین ورزشکاران حین انجام تمرینات ورزشی را دو متر اعلام کرد و گفت: این میزان فاصله فیزیکی هم برای ورزشکارانی که در محیط باز هستند و هم ورزشکارانی که در داخل باشگاه تمرین می‌کنند باید رعایت شود.

پزشک ورزشی هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه یادآور شد: از مسئولین باشگاه‌ها نیز می‌خواهیم پس از پایان هر تایم تمرین ورزشکاران، کف باشگاه و وسایل آن را کاملا ضدعفونی کنند.

وی تاکید کرد: از آنجایی که بسیاری از باشگاه‌های ما در محیط های زیرزمینی واقع شده‌اند و درصورت نبودن دستگاه تهویه مناسب می‌توانند به فضاهای خطرناکی برای شیوع کرونا تبدیل شوند، نظارت‌ها روی آنها باید بیشتر شود.

آرین در پایان اعلام کرد: از ورزشکارانی هم که سابقه بیماری زمینه ای دارند و یا اینکه دارای علائم شبیه آنفلوانزا و کرونا هستند، می‌خواهیم تا زمان خوب شدنشان از حضور در باشگاه‌ها و فضاهای آزادی که مردم برای انجام تمرینات ورزشی به آنجا می‌روند، خودداری کنند، چراکه با این کار تهدیدکننده حیات خود و دیگران خواهند بود.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی