رفتن به بالا
  • دوشنبه - 5 شهریور 1397 - 20:41
  • کد خبر : ۳۳۶۴
  • چاپ خبر : پگاه زنگنه برنزی شد / زنگنه: برای طلای المپیک ۲۰۲۰ تلاش خواهم کرد
وزن ۶۸-  کیلوگرم؛

پگاه زنگنه برنزی شد / زنگنه: برای طلای المپیک ۲۰۲۰ تلاش خواهم کرد

پگاه زنگنه مربی و ورزشکار پر افتخار کاراته ایران بعنوان یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، شرایط ملی پوشان را مورد بررسی قرار داد. به گزارش یاریزان؛ پگاه زنگنه مربی کرمانشاهی تیم ملی کاراته زنان اعزامی به قونیه۲۰۲۱، درباره شرایط تیم ملی در این دوره بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: حضور کاراته کارانی از کشورهای مصر، ترکیه، آذربایجان، قزاقستان و چند کشور خوب دیگر از قاره‌های مختلف باعث می‌شود تا سطح این مسابقات کمتر از رقابت‌های جهانی نباشد. من در چند دوره از بازی‌های کشورهای اسلامی بعنوان کاراته‌کا حضور داشتم و می‌توانم بگویم سطح فنی این مسابقات به دلیل حضور کاراته کارانی از قاره‌های مختلف بسیار بالاست. ملی پوشان تقریبا شرایط تمرینی و بدنی خوبی دارند و بچه‌ها برای موفقیت در این رقابت‌ها بسیار با انگیزه‌اند و امیدواریم بتوانند در این رقابت‌ها خوش بدرخشند و در مجموع کاراته نقش بسزایی در ارتقا جایگاه کشورمان در این بازی‌ها داشته باشد. نکات فنی لازم را به ملی پوشان گفته و تقریبا آنها در شرایط بدنی و روحی روانی خوبی قرار دارند چرا که می‌دانند با رقبای سر سختی از کشورهای ترکیه، مراکش، مصر، الجزایر، آذربایجان، قزاقستان و چند کشور دیگر روبرو خواهند شد و در این رقابت‌ها هیچ کاراته کایی از پیش برنده نیست. ترکیب تیم ملی کاراته بانوان ایران در در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی _ قونیه۲۰۲۱ به شرح ذیل است:

  پگاه زنگنه کاراته‌کای کرمانشاهی تیم بانوان ایران در بازی‌ های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا توانست مدال برنز را کسب کند.    ———————————— به گزارش یاریزان؛ پگاه زنگنه کاراته‌کای کرمانشاهی در ادامه رقابت‌های امروز (دوشنبه) کاراته بازی‌ های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در مبارزه رده‌بندی به مصاف “انگوین تی نگوان” از ویتنام رفت که توانست با حساب ۱۰ بر […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

پگاه زنگنه کاراته‌کای کرمانشاهی تیم بانوان ایران در بازی‌ های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا توانست مدال برنز را کسب کند.

 

 

------------------------------------

به گزارش یاریزان؛ پگاه زنگنه کاراته‌کای کرمانشاهی در ادامه رقابت‌های امروز (دوشنبه) کاراته بازی‌ های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در مبارزه رده‌بندی به مصاف “انگوین تی نگوان” از ویتنام رفت که توانست با حساب ۱۰ بر ۰ به پیروزی رسیده و مدال برنز را کسب کند.

 

کاراته‌کای کرمانشاهی وزن ۶۸-  کیلوگرم تیم بانوان ایران در مبارزه نخست(مرحله یک چهارم نهایی) خود به مصاف “گوزلیا گافوروا” از  قزاقستان رفت که در پایان بازی صفر بر صفر  به تساوی رسید اما حریف قزاق با قانون هانتی برنده بازی اعلام شد تا زنگنه شانس رسیدن به مرحله نیمه نهایی را از دست دهد.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

 

اما با توجه به راهیابی حریف قزاق به فینال، زنگنه در مبارزه نخست مرحله شانس مجدد، موفق شد “دیلدور آنادوردیوا” ازبکستانی را ۳ بر صفر شکست دهد تا به دیدار رده‌بندی برسد.

 

زنگنه در حالی مدال برنز را بر گردن آویخت که در بازی های آسیایی ۲۰۱۰ ضربه مغزی شده بود! ماشین برقی که ورزشکاران را به خوابگاه منتقل می کرد، در دهکده المپیک واژگون شد تا امید طلای ایران به شکلی عجیب و تاسف باری آسیب ببیند. زنگنه یک هفته در بیمارستان ماند و با قول های مختلف از مقامات روبرو شد که البته هیچ یک عملی نشدند.

 

پس از سه سال و نیم، او به کاراته برگشت اما به عنوان مربی تیم ملی؛ پستی که تمایلی به آن نداشت و خیلی زود هم از آن کنار رفت و بار دیگر به عنوان کاراته کا به تاتامی برگشت. پگاه زنگنه در این باره گفته بود: مربیگری آن چیزی نبود که دلم می‌خواست. عاشق مبارزه بودم و برگشتم روی تاتامی تا از صفر شروع کنم.

 

کاراته کای باتجربه ایران بار دیگر به اوج بازگشت و حریفان را یکی پس از دیگری شکست داد تا به بازی های آسیایی ۲۰۱۸ برسد. او امروز در ۳۴ سالگی مدال برنز را از آن خود کرد اما این را کافی نمی داند؛ هدف پگاه قهرمانی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو در ۳۶ سالگی است.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی