رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 15 اسفند 1398 - 12:19
  • کد خبر : ۶۲۰۳
  • چاپ خبر : پروژه احداث دیواره سنگنوردی کرمانشاه در سال جدید از سر گرفته می شود

پروژه احداث دیواره سنگنوردی کرمانشاه در سال جدید از سر گرفته می شود

ثریا شهبازی رئیس هیات کوهنوردی استان کرمانشاه : پروژه احداث دیواره سنگنوردی کرمانشاه که به علت شرایط جوی و نبود اعتبار تاحدودی متوقف شده، پس از تعطیلات نوروز از سرگرفته می‌شود.

پروژه احداث دیواره سنگنوردی کرمانشاه که به علت شرایط جوی و نبود اعتبار تاحدودی متوقف شده، پس از تعطیلات نوروز از سرگرفته می‌شود.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

رئیس هیات کوهنوردی استان کرمانشاه : پروژه احداث دیواره سنگنوردی کرمانشاه که به علت شرایط جوی و نبود اعتبار تاحدودی متوقف شده، پس از تعطیلات نوروز از سرگرفته می‌شود.

به گزارش یاریزان و به نقل از ایسنا، ثریا شهبازی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث اولین دیواره سنگنوردی کرمانشاه از تابستان امسال، اظهارکرد: از حدود ۲۵ سال پیش همه استان‌های کشور کار احداث دیواره های سنگنوردی را شروع کردند، اما طی این سال ها کرمانشاه از این ظرفیت محروم ماند.

 

------------------------------------

وی تصریح کرد: از حدود دو سال پیش پیگیری‌های جدی را برای احداث یک دیواره سنگنوردی استاندارد در کرمانشاه انجام دادیم که سرانجام با حمایت مدیرکل ورزش و جوانان موافقت احداث این دیواره را گرفتیم.

رئیس هیات کوهنوردی استان اضافه کرد: احداث این دیواره در فضایی بسیار مناسب و در مجموعه ورزشی آزادی با مساحت حدود دوهزار مترمربع آغاز شد و در این مدت از محل اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون بیش از شش میلیارد ریال برای آن اعتبار صرف شده است.

وی اضافه کرد: از حدود یکی دو ماه پیش به واسطه شرایط جوی و از سوی دیگر نبود اعتبار این پروژه تقریبا متوقف شده، اما اداره کل ورزش وجوانان استان برای ادامه اجرای آن نزدیک به شش میلیارد ریال دیگر اعتبار تخصیص داده که بعد از تعطیلات نوروز فعالیت پروژه را ادامه می‌دهیم.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

شهبازی با بیان اینکه در این مرحله کار مسقف سازی دیواره اجرا می‌شود، تصریح کرد: با صرف این اعتبار، پیش بینی می‌شود پروژه نزدیک به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی پیدا کند، هرچند که برای تکمیل باقی مانده آن هم به ۱۰ میلیارد ریال دیگر نیز اعتبار نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه این دیواره شامل سه بخش سرعت، بولدر و سختی مسیر است، خاطرنشان کرد: پس از انجام مرحله مسقف سازی دیواره، می‌توانیم از بخش سرعت آن استفاده کنیم و ورزشکارانمان به تمرین روی این بخش بپردازند.

رئیس هیات کوهنوردی کرمانشاه عنوان کرد: متاسفانه در شهر کرمانشاه تنها یک دیواره سنگنوردی داریم که آن هم چندان استاندارد نیست و در مجموعه ورزشی کوثر که ویژه بانوان است قرار دارد، بنابراین مردان سنگنورد برای اینکه بتوانند از آن استفاده کنند، شب‌ها و پس از پایان زمان فعالیت ورزشگاه مجبورند به تمرین روی این دیواره بپردازند.

وی نبود یک دیواره سنگنوردی را باعث ضربه به این رشته مدال آور در کرمانشاه دانست و گفت: اگر این دیواره برای سال آینده در کرمانشاه راه اندازی شود، آغازی برای پایان محرومیت ۲۵ ساله این رشته در استان و رشد بیش از پیش آن می‌شود و حتی می‌توانیم میزبانی مسابقات آسیایی را داشته باشیم.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی