رفتن به بالا
  • سه شنبه - 7 اسفند 1397 - 12:23
  • کد خبر : ۳۹۷۴
  • چاپ خبر : گفتگو با مهران شاهین طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران پس از صعود به جام جهانی

گفتگو با مهران شاهین طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران پس از صعود به جام جهانی

مهران شاهین طبع سرمربی کرمانشاهی کرمانشاهی تیم ملی بسکتبال گفت: وقتم را روی فکر کردن به حقوق و دستمزد نمی‌گذارم و به جای این ترجیح می دهم کار کنم.

  مهران شاهین طبع سرمربی کرمانشاهی تیم ملی بسکتبال گفت: وقتم را روی فکر کردن به حقوق و دستمزد نمی‌گذارم و به جای این ترجیح می دهم کار کنم. به گزارش یاریزان و به نقل از ورزش سه، تیم ملی بسکتبال با یک سرمربی و کادرفنی ایران به جام جهانی رسید. با اینکه مهران شاهین […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

مهران شاهین طبع سرمربی کرمانشاهی تیم ملی بسکتبال گفت: وقتم را روی فکر کردن به حقوق و دستمزد نمی‌گذارم و به جای این ترجیح می دهم کار کنم.

به گزارش یاریزان و به نقل از ورزش سه، تیم ملی بسکتبال با یک سرمربی و کادرفنی ایران به جام جهانی رسید. با اینکه مهران شاهین طبع به مراتب دستمزد کمتری نسبت به مربیان خارجی سایر رشته های توپی از جمله فوتبال و والیبال دریافت می کند، اما این ماموریت را با موفقیت به پایان رساند؛ اگرچه در مقاطعی انتقادات از او به خاطر برخی حواشی اوج گرفت.

 

------------------------------------

با اعلام رییس فدراسیون بسکتبال مهران شاهین طبع برای جام جهانی ۲۰۱۹ هم حفظ خواهد شد و این مربی باید تیم خود را در ۶ ماه آینده برای حضور در این رقابت ها آماده کند؛ مسابقاتی که علاوه بر اهمیت همیشگی به عنوان انتخابی المپیک هم به حساب می‌آید.

بعد از برپایی جشن صعود به جام جهانی در سال آزادی تهران که با پیروزی مقابل استرالیا رقم خورد؛ حالا بهترین فرصت است تا درباره اتفاقات یک سال اخیر با مهران شاهین طبع همکلام شویم.

 

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

مهران شاهین طبع مربی کرمانشاهی بسکتبال اهل ایران است. وی در جام ملت‌های بسکتبال آسیا ۱۹۸۹، بازی‌های آسیایی ۱۹۹۰، جام ملت‌های بسکتبال آسیا ۱۹۹۱، جام ملت‌های بسکتبال آسیا ۱۹۹۳، بازی‌های آسیایی ۱۹۹۴ و جام ملت‌های بسکتبال آسیا ۱۹۹۵ عضو تیم ملی بسکتبال ایران بوده است.

مهران شاهین طبع سابقه مربی‌گری در باشگاه‌های صباباتری، مهرام تهران، پتروشیمی بندر امام خمینی، دانشگاه آزاد و تیم ملی جوانان بسکتبال ایران و دستیاری تیم ملی بسکتبال ایران را دارد.

وی در دی ۱۳۹۵ به عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران انتخاب شد اما وی این سمت را نپذیرفت و مهران حاتمی جایگزین وی شد. شاهین‌طبع در بهمن ۱۳۹۶ دوباره به عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران انتخاب شد.

در ادامه مشروح صحبت های سرمربی تیم ملی بسکتبال با خبرنگار “ورزش سه” را می خوانید.

وقتی من آمدم، به عراق باخته بودیم

انتخابی جام جهانی به سبکی جدید برگزار شد که تیم های آسیایی به آن عادت نداشتند. اضافه شدن استرالیا و نیوزلند هم کار تیم های آسیایی را سخت تر کرده بود. از طرفی زمانی که من سرمربی تیم ملی شدم، ما امتیاز بازی با عراق را از دست داده بودیم و شرایط سختی داشتیم. وقتی جدول مسابقات به این سختی است، باید در مرحله اول اکثر امتیازات را جمع می کردیم تا در مرحله نهایی به مشکل نمی خوردیم. خوشحالم که با ۸ برد که آمار قابل قبولی است، به جام جهانی صعود کردیم.

 

ژاپنی‌ها دیگر آن تیم گذشته نیستند

ما ۲ بازی را مقابل ژاپن شکست خوردیم، اما باید این را دریابیم که آنها در سال های اخیر برنامه ریزی گسترده ای داشتند و از هر نظر پیشرفت کردند. دیدید که در بازی های آسیایی بدون بازیکنان خارجی خود بودند و توانستیم آنها را شکست دهیم؛ اما با حضور بازیکنان خارجی که اضافه کردند، کار ما سخت تر شد. ژاپنی‌ها در سال‌های اخیر لیگشان را حرفه‌ای کردند و طرز فکرشان را نسبت به بازیکنان خارجی تغییر دادند. آنها خودشان را برای المپیک ۲۰۲۰ آماده می کنند و سرمایه گذاری عظیمی در همه رشته ها داشتند. دیدید که در رشته فوتبال هم چگونه ما را شکست دادند.

چه عیبی دارد بازیکن خارجی به تیم ملی بیاوریم؟

ما هم می توانیم از بازیکنان خارجی در تیم ملی استفاده کنیم و از نظر من هیچ منعی ندارد. اینکه تمام تیم های دنیا از بازیکنان تبعه در ترکیب خود بهره می برند، در بسکتبال یک موضوع حل شده است و ما هم باید این فرهنگ را به وجود بیاوریم. می بینیم که چگونه کشورهای دیگر از این پتانسیل استفاده می کنند و ما هم باید برای آن برنامه ریزی کنیم. البته بحث های مالی هم وجود دارد که نیاز است بسکتبال از اسپانسرهای قدرتمند برای چنین بخش هایی استفاده کند.

هیچ وقت خودم را با کی روش مقایسه نکردم

سن و سال من طوری است که اخلاق و رفتارم را همه می شناسند و نیازی به تغییر آن ندارم. من هرگز خودم را با کی روش و یا هیچ مربی دیگری مقایسه نکردم. اگر برخی موارد هم تند رفتم، به خاطر مسئولیت سنگینی است که برعهده دارم. آنهایی که مرا می شناسند، می دانند که از گذشته هم سبک کاری من همینطور بوده و نظم و انضباط برایم اهمیت زیادی داشته است. اصلا به نظرم مربی داخلی و خارجی با یکدیگر نباید تفاوتی داشته باشند و همه نگاهها باید به مربیان تیم های ملی یکسان باشد.

وقتم را روی فکر کردن به حقوق و دستمزد نمی گذارم

درباره مبلغ قراردادم و دستمزدی که می گیرم، بهتر است چیزی نگویم چون همه می دانند مربیان ایرانی در تیم های ملی چقدر درآمد دارند. به هر حال منبع اصلی درآمد بازیکنان و مربیان در بسکتبال از باشگاهها است. من امسال در هیچ باشگاهی کار نکردم چون به نظرم یک مربی باشگاهی وقتی برای درگیری های مسائل تیم ملی ندارد. کار در تیم ملی با توجه به برنامه ریزی فیبا شبانه روزی شده است. من هم به کاهش دستمزدم نسبت به زمان حضور در باشگاهها فکر کردم، اما همیشه گفتم که ۲ راه دارم؛ یا اینکه بدون توجه به حواشی وقتم را روی کارم بگذارم و جلو بروم و یا اینکه غر بزنم! من راه اول را انتخاب کردم و خودم را درگیر چنین مسائلی نمی کنم.
وزارت و کمیته در کنار فدراسیون باشند

ما باید تا چند ماه دیگر در جام جهانی حاضر شویم و اگر با فدراسیون به این نتیجه برسیم که با هم ادامه همکاری بدهیم، باید مثل سال گذشته برنامه ریزی طولانی مدتی داشته باشیم. البته در ماههای اخیر واقعا فدراسیون هر کاری از دستش برآمده، انجام داده و من کمبودی احساس نکردم. امیدوارم وزارت ورزش و کمیته المپیک نیز همکاری کنند تا فدراسیون بتواند بهترین امکانات را برای تیم ملی فراهم کند.

درباره بازگشت حدادی و کاظمی فعلا نظری ندارم

اگر من در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی با استرالیا درباره گذشت حرف زدم، منظورم مسائل شخصی بود. در تیم ملی ما اصولی داریم که نمی توانیم آنها را زیر پا بگذاریم. هیچ وقت هم مسائل شخصی وارد تیم ملی نشده که بگوییم گذشت لازم است. من فعلا نه درباره حدادی، نه کاظمی و نه هیچ بازیکن دیگری نظری نمی دهم. به نظرم باید اجازه دهید که زمان بگذرد و همه چیز مشخص خواهد شد.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی