رفتن به بالا
  • شنبه - 21 تیر 1399 - 18:11
  • کد خبر : ۷۱۰۲
  • چاپ خبر : مجمع باشگاه داران در ایلام تشکیل می شود/ ثبت نام ۷۵۰ نفرمربی و موسس باشگاه برای دریافت تسهیلات

مجمع باشگاه داران در ایلام تشکیل می شود/ ثبت نام ۷۵۰ نفرمربی و موسس باشگاه برای دریافت تسهیلات

علی شائی با بیان اینکه ۷۵۰ نفر اعم از مربی و موسس باشگاه های سطح استان برای دریافت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا ثبت نام کرده اند، گفت: مجمع باشگاه دارن استان در راستای حمایت از باشگاه های ورزشی در استان تشکیل می شود.

  علی شائی با بیان اینکه ۷۵۰ نفر اعم از مربی و موسس باشگاه های سطح استان برای دریافت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا ثبت نام کرده اند، گفت: مجمع باشگاه دارن استان در راستای حمایت از باشگاه های ورزشی در استان تشکیل می شود. به گزارش یاریزان؛ مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

علی شائی با بیان اینکه ۷۵۰ نفر اعم از مربی و موسس باشگاه های سطح استان برای دریافت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا ثبت نام کرده اند، گفت: مجمع باشگاه دارن استان در راستای حمایت از باشگاه های ورزشی در استان تشکیل می شود.

به گزارش یاریزان؛ مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از باشگاه های سطح استان به دنبال شیوع کرونا با محدودیت فعالیت های ورزشی مواجه شدند، تلاش شد که این باشگاه های ورزشی در قالب کارگاه های آسیب دیده از کرونا مورد حمایت قرار گیرند.

 

------------------------------------

«مظفر علی شائی» ابراز کرد: بر اساس دستورالعمل حمایت دولت و ارائه تسهیلات به کسب و کارهایی که در اثر شیوع کرونا آسیب دیده اند، این کارگاه ها باید دارای کد کارگاهی بوده و افرادی که در این کارگاه ها شاغل بوده اند نباید با این افراد در ایام شیوع کرونا تسویه حساب می شده است، متاسفانه بسیاری از باشگاه های استان کدکارگاه های ندارند و همچنین مربیان ورزشی شاغل در باشگاه فاقد بیمه هستند و از طرف دیگر مربیگری به عنوان یک شغل در حیطه مشاغل کارگری تعریف نشده است که این امر نیازمند قانون است.

وی تصریح کرد: امید است با ظرفیت هایی که وجود دارد، مربیگری به عنوان یک شغل و باشگاه های ورزشی به عنوان کارگاه شغلی محسوب شوند، در حال حاضر ۱۳ باشگاه دارای کد بیمه ای در استان وجود دارد که این باشگاه در سامانه ورزش و جوانان ثبت نام کرده و از این طریق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده اند، هم اکنون این باشگاه ها در حال تکمیل مدارک هستند و از طریق اداره کار برای تسهیلات به بانک معرفی می شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام بیان کرد: ما نزدیک به ۳۶۰ باشگاه دیگر در سطح استان داریم که فاقد کد کارگاهی بوده و مربیان رشته های مختلف ورزشی در این باشگاه ها شاغل هستند، یکی از مشکلات در حوزه ورزش در ایام شیوع کرونا، همین باشگاه های فاقد کد کارگاهی بودند که با نشست هایی که بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت کار انجام شد به این نتیجه رسیدند که باشگاه هایی که فاقد کارگاهی هستند در سامانه وزرات ورزش و جوانان ثبت نام کنند و وزارت ورزش تضمین کند که این افراد در حیطه ورزش و باشگاه داری فعالیت می کنند و بر این اساس بتوانند از تسهیلات برخوردار شوند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

علی شائی بیان کرد: در این راستا تا کنون نزدیک به ۲۷۰ باشگاه شامل در سامانه وزارت ورزش و جوانان ثبت نام کرده اند که شامل ۷۵۰ نفر اعم از مربی و موسس باشگاه های سطح استان هستند، بر این اساس این افراد به وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی معرفی می شوند و افرادی که فاقد کدکارگاهی هستند تا سقف ۱۲ میلیون تومان از تسهیلات کم بهره برخوردار می شوند.

وی با بیان اینکه در راستای حمایت از باشگاه های استان به دنبال راه اندازی مجمع باشگاه داران استان هستیم، ابراز کرد: بر این اساس امور جاری باشگاه های ورزشی را به مجمع باشگاه داران استان که نماینده و منتخب باشگاه های استان واگذار می شود، بر این اساس در جلساتی که با سازمان های مختلف داریم مجمع باشگاه داران به عنوان مدافع حقوق باشگاه ها در کنار مسئولان ورزشی حضور پیدا کرده و در نتیجه مسئولان متوجه مشکلات و ظرفیت های باشگاه های استان خواهند شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: با راه اندازی این مجمع امیدواریم بتوانیم از منابع موجود در باشگاه های استان، صندوقی در یکی از بانک های استان تشکیل شود و از سرمایه در گردش این صندوق تسهیلاتی برای باشگاه در نظر گرفته شود و وام های کم بهره به باشگاه ها اختصاص یابد، همچنین از طریق ایجاد تعاونی در راستای رفع نیازهای باشگاه استفاده شود و فرصتی ایجاد گردد که باشگاه های استان متکی به توانمندی ویژه خود شوند.

علی شائی با بیان اینکه امید است که شغل باشگاه داری تثبت شود و مربیگری به عنوان یک شغل ثابت و درآمدزا برای افراد علاقه مند تبدیل گردد، خاطرنشان کرد: باشگاه های ورزشی استان همراهی و همکاری بسیار خوبی در راستای اجرای دستورالعمل های ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی و اعمال محدودیت ها علی رغم همه مشکلات اقتصادی داشتند که جای تقدیر دارد.

ایلام | خبرنگار: سامان صادق امیری


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی