رفتن به بالا
  • دوشنبه - 11 دی 1396 - 12:50
  • کد خبر : ۲۶۳۳
  • چاپ خبر : سالن ۶ هزار نفری ۲۲ گولان سنندج در انتظار عملی شدن وعده مسئولان
پس از گذشت 26 سال

سالن ۶ هزار نفری ۲۲ گولان سنندج در انتظار عملی شدن وعده مسئولان

  سالن ۶ هزار نفری ۲۲ گولان سنندج سال هاست کار ساخت آن آغاز شده اما هنوز برای اتمام آن، کاری اساسی صورت نگرفته و اعتبارات مورد نیاز تخصیص نیافته و وعده های داده شده هنوز محقق نشده است.    ———————————— به گزارش یاریزان و به نقل از ایرنا، به منظور بهره مندی استان کردستان […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

سالن ۶ هزار نفری ۲۲ گولان سنندج سال هاست کار ساخت آن آغاز شده اما هنوز برای اتمام آن، کاری اساسی صورت نگرفته و اعتبارات مورد نیاز تخصیص نیافته و وعده های داده شده هنوز محقق نشده است.

 

 

------------------------------------

به گزارش یاریزان و به نقل از ایرنا، به منظور بهره مندی استان کردستان و شهر سنندج از یک ورزشگاه مدرن و چند منظوره، کلنگ احداث مجموعه ورزشی ۲۲ گولان سال ۷۰ به زمین زده شد اما با گذشته ۲۶ سال هنوز تکمیل نشده و بخش قابل توجهی از آن ناتمام مانده است.

سالن سرپوشیده ۶ هزار نفری اصلی‌ترین طرح این مجموعه است که کلنگ احداث آن سال ۸۴ بر زمین زده شد و قرار بود از محل اعتبارات ملی و در مدت سه سال به بهره برداری برسد ولی با گذشت ۱۲ سال، فقط ستون های قد برافراشته آن در منظر عمومی خودنمایی می کند.

سالن ۶ هزار نفری ۲۲ گولان سنندج با مشارکت و مدیریت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور و زیر نظر وزارت ورزش و جوانان در حال ساخت است.
نماینده شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در کردستان می گوید: سالن ۶ هزار نفری ۲۲ گولان سنندج هم اکنون حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
محمد فیض بخش با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۴۰ میلیارد ریال برای ساخت این طرح ورزشی هزینه شده است، گفت: برای تکمیل آن نزدیک به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

وی اظهار کرد: زیربنای این سالن ورزشی حدود ۱۰ هزار مترمربع است و از تکنولوژی های جدید برای ساخت آن استفاده می شود.
فیض بخش به قابلیت میزبانی این سالن و برگزاری مسابقات بین المللی نیز اشاره کرد و افزود: ظرفیت این سالن چند منظوره ۶ هزار نفر است و قابلیت برگزاری مسابقات توپی و سالنی را دارد.
وی با اشاره به اینکه محل تامین اعتبار این طرح ورزشی از اعتبارات ملی است، یادآور شد: در صورت کسب اعتبارات لازم، این طرح تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان هم معتقد است: سالن ۶ هزار نفری مجموعه ورزشی ۲۲ گولان سنندج چند سالی است که بدلیل عدم دریافت اعتبار، پیشرفت چشمگیری نداشته است.
حامد جولایی اضافه کرد: در سال جاری برای تکمیل آن ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که با پیگیری های استاندار کردستان و مساعدت وزارت ورزش و جوانان اختصاص این میزان اعتبار مصوب شده است.

وی به نبود یک سالن ورزشی استاندارد در مرکز استان برای برگزاری مسابقات ورزشی اشاره کرد و گفت: سالن ۶ هزار نفری به عنوان یک طرح ورزشی مهم در کردستان اهمیت دارد و می توان با بهره برداری از آن، بخش بزرگی از مشکلات ورزش در این استان را برطرف کرد.

جولایی تاکید کرد: افتتاح و بهره برداری از این طرح به همت و پیگیری های شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور و دیگر مسئولان نیاز دارد.
به گفته وی، زمین چمن، خانه کشتی، استخر و سالن‌های دیگر این مجموعه ورزشی ساخته شده است تا جوانان بتوانند برای تمرینات ورزشی از آن بهره ببرند و امیدواریم با پیگیری وضعیت این سالن بتوانیم هر چه زودتر این طرح را تکمیل و به اتمام برسانیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان هم گفت: تکمیل سالن ۶ هزار نفری مجموعه ۲۲ گولان سنندج از اولویت ‌های استان است که در سال گذشته با پیگیری های مستمر این سازمان، روند ساخت آن جان گرفت.

بهرام نصراللهی زاده با بیان اینکه این طرح ملی است و باید هزینه آن توسط وزارت ورزش و جوانان تامین شود، افزود: در خصوص تامین اعتبار و وعده‌هایی که داده بودیم از منابع استان بدهی‌های طرح به شهرداری سنندج که بیش از ۶۰ میلیارد ریال بود پرداخت شد و ۲۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز با پیگیری های این سازمان و از طریق سازمان برنامه ‌و بودجه کشور به این طرح تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص جذب اعتبار این طرح، جلسات ویژه‌ای با مسئولان وزارت ورزش و جوانان و سازمان برنامه بودجه‌ داشته ایم، تاکید کرد: در سال ۹۶ اعتباری از ردیف قانون استفاده متوازن از امکانات کشوری در خصوص استان‌های کمتر توسعه یافته پیشنهاد داده شده که اگر تحقق یابد، بیش از ۷۰ میلیارد ریال دیگر به این طرح اختصاص داده می‌شود.

پ:ن یکی از دغدغه‌های مردم بویژه جوانان و ورزشکاران در استان کردستان نداشتن سالن ورزشی مدرن برای تمرین و برگزاری مسابقات مهم کشوری و بین‌المللی است که امید است با افتتاح این طرح، زمینه توسعه ورزش در این استان فراهم شود.

۳۴ هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شدن زن و مرد در قالب ۴۸ هیات ورزشی در ۲ بخش آقایان و بانوان در کردستان مشغول به فعالیت هستند.

 

سالن ۶ هزار نفری ۲۲ گولان سنندج


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی