رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 31 خرداد 1396 - 08:38
  • کد خبر : ۲۳۶۲
  • چاپ خبر : رالی گردشگری سردشت همزمان با سالروز بمباران شیمیایی برگزار خواهد شد
بمناسبت هفتم تیرماه؛

رالی گردشگری سردشت همزمان با سالروز بمباران شیمیایی برگزار خواهد شد

  رالی گردشگری سردشت روزهای ۷ و ۸ تیرماه به مناسبت بزرگداشت شهدا، جانبازان و بازماندگان بمباران شیمیایی سردشت برگزار می‌شود. به گزارش یاریزان؛ این رالی با شرکت ۴۰ خودرو و با حضور جانبازان شیمیایی هشت سال دفاع مقدس در مسیر تهران ـ سردشت که از آن به عنوان نخستین شهر قربانی سلاح‌های شیمیایی در جهان […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

رالی گردشگری سردشت روزهای ۷ و ۸ تیرماه به مناسبت بزرگداشت شهدا، جانبازان و بازماندگان بمباران شیمیایی سردشت برگزار می‌شود.

به گزارش یاریزان؛ این رالی با شرکت ۴۰ خودرو و با حضور جانبازان شیمیایی هشت سال دفاع مقدس در مسیر تهران ـ سردشت که از آن به عنوان نخستین شهر قربانی سلاح‌های شیمیایی در جهان یاد می‌شود، برگزار می‌شود.

 

------------------------------------

رالی گردشگری سردشت روز هفتم تیرماه همزمان با سی‌امین سالگرد بمباران شیمیایی این شهر، از پارک پردیسان تهران آغاز می‌شود و شرکت‌کنندگان با عبور از ساوه، به همدان می‌رسند و پس از یک شب اقامت، روز هشتم تیر با پشت سر گذاشتن سنندج، سقز و بانه در سردشت استان آذربایجان غربی به خط پایان خواهند رسید.

۶ نفر از بازماندگان بمباران اتمی شهر هیروشیمای ژاپن نیز روز دوم مسابقه به سایر شرکت‌کنندگان ملحق شده و به صورت نمادین در این رالی، حضور خواهند داشت.

در برگزاری این رالی که با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و جانبازان شیمیایی و توسعه گردشگری جنگ و دفاع مقدس برگزار می‌شود، بنیاد شهید و امور ایثارگران، انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی، انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت و موزه صلح تهران، با کانون جهانگردی و اتومبیلرانی همکاری دارند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

 

بمباران شیمیایی سردشت توسط نیروی هوایی عراق از ۷ تیر۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی در چهار نقطه پرازدحام شهر سردشت از توابع استان آذربایجان غربی انجام شد. در این حمله ۱۱۰ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر کشته و ۸۰۰۰ تن دیگر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و مسموم شدند.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی