رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 15 اسفند 1397 - 13:26
  • کد خبر : ۴۱۱۳
  • چاپ خبر : کالبد شکافی سخنان رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال توسط یک جامعه شناس

کالبد شکافی سخنان رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال توسط یک جامعه شناس

استقلال در هفته‌های اخیر اوج گرفته است اما حتی در روزهایی که این تیم نتایج خوبی نمی‌گرفت وریا غفوری عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت.

  صحبت های وریا غفوری و بدنبال آن واکنش تند رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در شبکه های اجتماعی حواشی زیادی زا در این چند روز بهمراه داشته است.    ———————————— به گزارش یاریزان؛ پس از صحبت های وریا غفوری ملی پوش تیم فوتبال استقلال تهران و انتقاد وی از سخنان محمد جواد ظریف وزیر امور […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

صحبت های وریا غفوری و بدنبال آن واکنش تند رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در شبکه های اجتماعی حواشی زیادی زا در این چند روز بهمراه داشته است.

 

 

------------------------------------

به گزارش یاریزان؛ پس از صحبت های وریا غفوری ملی پوش تیم فوتبال استقلال تهران و انتقاد وی از سخنان محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبالل با شهرستانی خواندن غفوری، از درخواست خود جهت کالبد شکافی این موضوع در یک برنامه تلوزیونی سخن گفته بود.

 

یادداشت دکتر خالد توکلی بعنوان جامعه شناس را در این باره نکات قامل تاملی را به ههمراه دارد.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

 

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در واکنش به سخنان انتقادی وریا غفوری گفته است: «وقتی یک جوان شهرستانی که تازه به تهران آمده و مشهور شده، علیه وزیر حرف می‌زند باید در یک برنامه کالبدشکافی شود». در این سخن چند نکته نهفته است:

ایشان که رئیس کمیته انضباطی هستند به جای تهدید و تحریمِ ورزشکار از کالبدشکافی سخن به میان آورده‌اند، این امر را باید نیکو دانست، لذا من نیز سخنان ایشان را کالبدشکافی می‌کنم.

ضرورتی نداشت ایشان «وریا» را با عناوینِ «جوانِ شهرستانیِ تازه به تهران آمدهِ مشهورشده» توصیف نمایند چرا که پیش از توصیه به کالبدشکافی، خود کالبد را شکافته و پیش‌داوری است.

کالبدشکافی سخنان «وریا» از سوی رئیس کمیته انضباطی بر مبنای رویکرد شرق‌شناسانه است که تنها مبانی معرفت‌شناختی و ارزش‌های مرکز را به رسمیت می‌شناسد و به حاشیه‌ای‌ها _ حتی آنهایی که در مرکز ساکن و مشهور گشته‌اند – حق اظهار نظر را نمی‌دهد. در این رویکرد تنها کسانی حق اظهار نظر و ابراز وجود دارند که یا در مرکز باشند یا به شکل مرکز درآمده باشند.

«وریا» اگر چه مشهور و در تهران ساکن است اما هنوز همچون رئیس کمیته انضباطی به شکل مرکزیان درنیامده است به همین دلیل است که حق ندارد از وزیر انتقاد کند یا علیه وی سخنی بر زبان آورد. در پروژه شرق‌شناسی آنان که به رنگ مرکز درمی‌آیند «کاسه داغتر از آش» نیز می‌شوند و بیش و پیش از مرکز نسبت به سخنان حاشیه واکنش نشان می‌دهند.

وریا غفوری هنوز آسیمیله نشده است. نگاه انتقادی و جسارت موجود در فرهنگ سیاسی کردها را حفظ کرده است و بر این اساس به سخنان وزیر امور خارجه واکنش نشان داده و از حقوق مردم دفاع کرده است؛ لذا به جای محروم کردن افراد از حق آزادی بیان، بهتر است این حق به همه تسری داده شود تا جامعه‌ای بهتر داشته باشیم.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی