رفتن به بالا
  • سه شنبه - 14 اسفند 1397 - 23:48
  • کد خبر : ۴۱۰۳
  • چاپ خبر : تیم ملی کاراته ایران با درخشش ورزشکاران کورد نائب قهرمان جهان شد

تیم ملی کاراته ایران با درخشش ورزشکاران کورد نائب قهرمان جهان شد

تیم ملی کاراته ایران در مجموع مردان و بانوان و با درخشش ورزشکاران کرمانشاهی و ایلامی، عنوان نایب قهرمانی لیگ جهانی اتریش را از آن خود کرد.

  تیم ملی کاراته ایران در مجموع مردان و بانوان و با درخشش ورزشکاران کرمانشاهی و ایلامی، عنوان نایب قهرمانی لیگ جهانی اتریش را از آن خود کرد.    ———————————— به گزارش یاریزان؛ در پایان لیگ جهانی کاراته وان سری آ اتریش که با حضور ۲۰۵۷ کاراته کا از ۹۹ کشور برگزار شد، تیم ملی […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

تیم ملی کاراته ایران در مجموع مردان و بانوان و با درخشش ورزشکاران کرمانشاهی و ایلامی، عنوان نایب قهرمانی لیگ جهانی اتریش را از آن خود کرد.

 

 

------------------------------------

به گزارش یاریزان؛ در پایان لیگ جهانی کاراته وان سری آ اتریش که با حضور ۲۰۵۷ کاراته کا از ۹۹ کشور برگزار شد، تیم ملی کاراته ایران در مجموع موفق به کسب ۲ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز شد و با اختالاف بسیار کم پس از ژاپن در رده دوم جهان ایستاد.

 

ورزشکارانی از استان های ایلام، کردستان و کرمانشاه در این رقابت ها حضور داشتند و با درخشش خود در کسب این عنوان سهیم بودند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

 

در وزن ۷۵- کیلوگرم، سعید احمدی کاراته کای کرمانشاهی، در اولین مبارزه خود در این وزن ۲ بر یک کریستین هانسن از دانمارک را برد، در دور دوم ۳ بر یک پاول کرویچ از بلاروس را مغلوب کرد. سپس مقابل شونجی سوزوکی از ژاپن پس از تساوی صفر- صفر در هانتی پیروز شد.
او در چهارمین دیدار ۳ بر صفر عزیز اسماعیل از مقدونیه را شکست داد و در ادامه ۴ بر ۲ مقابل استانیسلاو هورنا از اوکراین مغلوب شد و با شکست استانیسلاو هورنا در نیمه نهایی، احمدی از گردونه رقابتها کنار رفت.

 

در وزن ۸۴- کیلوگرم، ذبیح اله پورشب کارته کای ایلامی که در نیمه نهایی ۴ بر یک نتیجه را به اوگور آکتاش ترکیه ای واگذار کرده بود در دیدار رده بندی به مصاف دانیل گئورگی از مجارستان رفت و پس از تساوی یک- یک با قانون سنشو برنده شد و مدال برنز این وزن را برای تیم ملی کاراته ایران کسب کرد.
او ابتدا با نتیجه یک بر صفر از سدآیدین واتریچ از بوسنی و هرزگوین گذشت. در ادامه ۳ بر صفر ابراهیما ام بایه از فرانسه را مغلوب کرد. سپس ۳ بر ۲ مقابل آلوین کاراگی از کوزووو برنده شد.
پورشب در چهارمین دیدار ۳ بر صفر از سد پابلو آرناس از اسپانیا گذشت. سپس ۴ بر یک تیموتی پترسن از هلند را شکست داد و به نیمه نهایی رسید.

 

در وزن ۸۴- کیلوگرم، کیوان بابان کاراته کای سنندجی در اولین بازی خود ۲ بر صفر عمر العزمی عربستانی را مغلوب کرد و در مبارزه دوم ۲ بر یک مغلوب اوگور آکتاش ترکیه ای شد و با راهیابی کاراته کا ترک به فینال، بابان هم به جدول شانس مجدد رفت.
بابان در این گروه ابتدا ۴ بر ۳ وی وو چون از چین تایپه را برد، در ادامه پس ازتساوی صفر – صفر مقابل هلیو هرناندز پرتغالی در هانتی برنده مبارزه شد. او در بازی سوم ۷ بر ۵ نتیجه را به دانیل گئورگی از مجارستان واگذار کرد و از دور رقابتها کنار رفت.

 

در وزن ۸۴- کیلوگرم، مهدی خدابخشی کاراته کای کرمانشاهی ابتدا ۴ بر صفر ایلیا لتیک از سوئیس را شکست داد. سپس ۴ بر صفرسرگی ایگناتف از روسیه را برد. او در سومین دیدار یک بر صفر مقابل آنتون ایساکائو از بلاروس به پیروزی رسید. مبارزه چهارم خدابخشی برابر فاروک عبدسلام فرانسوی بود که موفق شد ۴ بر صفر او را مغلوب کند. در ادامه ۵ بر صفر والری توماکوف از اوکراین را برد و در نیمه نهایی ۳ بر صفرآیخان مامایف آذربایجانی را با شکست بدرقه کرد و فینالیست شد.
مهدی خدابخشی نماینده وزن ۸۴- کیلوگرم، در فینال به مصاف اوگور آکتاش ترکیه ای دارنده عنوان سومی جهان در سال ۲۰۱۶ و طلا لیگ جهانی امارات در سال ۲۰۱۹ رفت و موفق شد با نتیجه ۵ بر ۲ این کاراته کا را شکست دهد و تیم ملی کاراته ایران را به مدال طلا برساند.

 

در وزن ۸۴- کیلوگرم، احسان حیدری کاراته کای کرمانشاهی، ۲ بر صفرآرتم ژیگالوک از اوکراین را در اولین مبارزه برد. او در ادامه مقابل گابریله بنی از ایتالیا ۲ بر ۲ به تساوی رسید تا حریف ایتالیایی با استفاده از قانون سنشو برنده تاتامی باشد. با باخت گابریله بنی ایتالیایی، احسان حیدری از ادامه رقابتها بازماند.

 

و در وزن ۸۴+ کیلوگرم، سامان حیدری کاراته کای کرمانشاهی در رقابتهای روز گذشته ابتدا مقابل نوبین جمعه از هند به برتری ۷ بر صفر رسید. سپس ادین ساریچ از بوسنی و هرزگوین را ۲ بر صفر شکست داد. در ادامه موفق شد مقابل آبیلای تولتای از قزاقستان پس از تساوی ۲ بر ۲ با استفاده از قانون سنشو برنده تاتامی شود. در مبارزه چهارم ۱۰ بر ۴ نتیجه را به آسیمان قربانلی آذربایجانی واگذار کرد و به جدول شانس مجدد رفت.
او در این گروه ابتدا به مصاف دنیلسون جاکوئت از فرانسه رفت و ۴ بر یک به برتری رسید. در دومین مبارزه هم با توجه به حاضر نشدن حریف اکوادوری برنده میدان لقب گرفت تا به دیدار رده بندی راه یابد.
حیدری در دیدار رده بندی مقابل جاناتان هورنه آلمانی دارنده عنوان قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۸ ،۳ بر صفر نتیجه را واگذار کرد و نتوانست به مدال برسد.

 

ضمن اینکه در بخش کومیته مردان(یک طلا، یک نقره و ۲ برنز) تیم ملی کاراته ایران قهرمان شد و در بخش بانوان هم عنوان نایب قهرمانی (یک طلا و یک نقره) را بدست آورد.

رده بندی مجموع بدین ترتیب است:
۱. ژاپن، ۲ طلا – ۳ نقره – ۳ برنز
۲. ایران، ۲ طلا- ۲ نقره- ۲ برنز
۳. اتریش ۲ طلا
۴. ترکیه -۱ طلا -۲ نقره -۲ برنز
۵. مصر و ایتالیا ۱ طلا- ۱ نقره – ۲ برنز
۶. قزاقستان و آذربایجان ۱ طلا -۱ برنز
۷. چین و مجارستان ۱ طلا
۸. شیلی، سوئیس و استرالیا و مالزی ۱ نقره
۹. آلمان اکراین چین تایپه و اسلواکی ۲ برنز
۱۰. بلغارستان پرتعال و بلاروس و کویت ۱ برنز


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی