رفتن به بالا
  • سه شنبه - 23 اردیبهشت 1399 - 17:59
  • کد خبر : ۶۸۹۲
  • چاپ خبر : تندیس سیامند رحمان پس از وقفه دو روزه در زادگاهش رونمایی شد

تندیس سیامند رحمان پس از وقفه دو روزه در زادگاهش رونمایی شد

تندیس سیامند رحمان قوی ترین مرد جهان و قهرمان ارزنده وزنه برداری پارالمپیک، صبح امروز در زادگاهش رونمایی شد.

به گزارش یاریزان؛ تندیس سیامند رحمان قوی ترین مرد جهان و قهرمان ارزنده وزنه برداری پارالمپیک، صبح امروز در زادگاهش رونمایی شد.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

تندیس سیامند رحمان قوی ترین مرد جهان و قهرمان ارزنده وزنه برداری پارالمپیک، صبح امروز در زادگاهش رونمایی شد.

به گزارش یاریزان؛ مراسم رونمایی از تندیس زنده یاد سیامند رحمان با حضور خانواده وی، فرماندار و جمعی از مسوولان شهر اشنویه و بدلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت موارد بهداشتی با تاخیر دو روزه، صبح امروز ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ برگزار شد.

 

------------------------------------

این تندیس در ورودی شهر اشنویه، زادگاه جهان پهلوان ساخته شده و در پایه آن توضیحاتی در خصوص قهرمانی‌ها و مدال آوری‌های این ورزشکار نام‌آور درج شده است.

به گزارش هاژه، سیامند رحمان متولد ۱۳۶۷ و اهل شهرستان اشنویه در آذربایجان‌غربی وزنه‌بردار سنگین وزن ایران بود که در سال ۱۳۸۷ برای اولین‌بار به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری معلولان دعوت شد.
وی در پاراالمپیک ۲۰۱۶ «ریو» با مهار وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی تاریخ‌ساز شد؛ وی پس از کسب مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان عنوان کرد که در توکیو دوباره خواهد درخشید.
۲ مدال طلای پارا المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو، پنج مدال طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان و سه مدال طلای بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۰ گوانژو، ۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا از سیامند ورزشکاری برجسته در سطح رقابت‌های بین‌المللی ساخت.

سیامند رحمان عصر روز یکشنبه ۱۱ اسفندماه در حالی که وی منزل حضور داشت، دچار ایست قلبی شد و بلافاصله به بیمارستان انتقال یافت اما تلاش پزشکان و کادر درمانی نتیجه‌بخش نبود و این قهرمان وزنه‌برداری ایران و جهان دار فانی را وداع گفت.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

 

آذربایجان غربی | خبرنگار: سامان صادق امیری


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی