رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
  • کد خبر : ۲۱۷۹
  • مشاهده :  604 بازدید
  • چاپ خبر : بهترین میزان مصرف کربوهیدرات در وعده قبل از تمرین چه مقدار است؟
پزشکی - ورزشی

بهترین میزان مصرف کربوهیدرات در وعده قبل از تمرین چه مقدار است؟

بسیاری از ورزشکاران با عدم آگاهی از میزان مصرف کربوهیدرات و زمان مناسب مصرف آن قبل از آغاز مسابقه رو به رو هستند و از این رو ممکن است با افت کارایی بدن مواجه شوند.   به گزارش یاریزان؛ مصرف وعده های غذایی قبل فعالیت ورزشی باعث بر طرف شدن گرسنگی، تامین گلوکز خون و ذخیره سازی تدریجی […]

بسیاری از ورزشکاران با عدم آگاهی از میزان مصرف کربوهیدرات و زمان مناسب مصرف آن قبل از آغاز مسابقه رو به رو هستند و از این رو ممکن است با افت کارایی بدن مواجه شوند.

 

به گزارش یاریزان؛ مصرف وعده های غذایی قبل فعالیت ورزشی باعث بر طرف شدن گرسنگی، تامین گلوکز خون و ذخیره سازی تدریجی گلیکوژن کبد و عضله می شود. بهتر است یک وعده غذایی ۳-۴ ساعت قبل فعالیت ورزشی مصرف شود.

معمولا  چنین وعده های غذایی محتوی کربوهیدرات زیاد،پروتئین متعادل و چربی نسبتا کم است، زیرا هضم چربی نسبت به کربوهیدرات و پروتئین آهسته تر است‌.

وقتی زمان فعالیت ورزشی مشخص شود می توان زمان مصرف وعده غذایی را تعیین نمود.

در بحث مصرف کربوهیدرات قبل ورزش اگر ورزشکار ۱ ساعت قبل فعالیت غذا بخورد باید به ازای هر کیلو وزن بدن ۱ گرم کربوهیدرات مصرف کند.

اگر ۲ ساعت قبل ورزش غذا بخورد ۲ گرم و اگر سه ساعت قبل ورزش غذا بخورد ۳ گرم کربوهیدرات به ازای هر کیلو وزن بدن باید مصرف کند.

مثلا ورزشکار ۶۸ کیلویی که یک ساعت قبل ورزش میخواهد غذا بخورد باید ۶۸ گرم کربوهیدرات مصرف کند.

 

نکته: برای جلوگیری از اختلالات گوارشی با نزدیک شدن زمان شروع فعالیت ورزشی به جای مواد غذایی جامد از مواد غذایی نیمه جامد یا مایعات استفاده شود.

نکته: اگر قبل فعالیت ورزشی شکم خالی باشد سطح اجرای فعالیت ورزشی به ویژه فعالیت ورزشی استقامتی پایین می آید.

لازم به ذکر است دستور العمل فوق کلی است و در شرایط خاص و رشته های ورزشی خاص قابل تغییر می باشد.
میزان مصرف کربوهیدرات / میزان مصرف کربوهیدرات / میزان مصرف کربوهیدرات

   

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه