رفتن به بالا
  • سه شنبه - 21 خرداد 1398 - 12:59
  • کد خبر : ۵۱۹۲
  • چاپ خبر : اولین سالن اختصاصی وزنه‌برداری بانوان در کرمانشاه راه‌اندازی شد

اولین سالن اختصاصی وزنه‌برداری بانوان در کرمانشاه راه‌اندازی شد

پوپک بسامی بانوی وزنه بردار کرمانشاهی گفت: بعد از مسابقات رسانه‌های خارجی به من گفتند تکه‌ای از تاریخ ایران شدم.

نایب رئیس هیات وزنه برداری استان کرمانشاه از راه اندازی سالن اختصاصی وزنه برداری بانوان کرمانشاه در مجموعه ورزشی کوثر خبر داد.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

نایب رئیس هیات وزنه برداری استان کرمانشاه از راه اندازی سالن اختصاصی وزنه برداری بانوان کرمانشاه در مجموعه ورزشی کوثر خبر داد.

 

 

------------------------------------

به گزارش یاریزان؛ آزاده کوه‌دره‌ای در گفت و گو با ایسنا، بابیان اینکه رشته وزنه برداری بانوان در کرمانشاه دوسال پیش رسما راه اندازی شد، اظها رکرد: در این دوسال حدود ۲۰ بانوی کرمانشاهی جذب این رشته شده اند که سه نفر آنها در رده سنی بزرگسالان و مابقی در رده های سنی نوجوانان و جوانان هستند.

وی تصریح کرد: این تعداد بانوی وزنه بردار کسانی هستند که تحت نظر هیات فعالیت می کنند و تعدادی باشگاه خصوصی هم در سطح شهر کرمانشاه وجود دارد که به آموزش این رشته می‌پردازند.

نایب رئیس هیات وزنه برداری کرمانشاه در ادامه گفت: طی مدتی که وزنه برداری بانوان در کرمانشاه راه اندازی شده، ورزشکاران این رشته برای آموزش و تمرین در نوبت صبح از سالن تمرینی وزنه برداران مرد واقع در مجموعه تختی استفاده می کردند، اما خوشبختانه در چند روز اخیر سالن اختصاصی وزنه برداری بانوان در مجموعه ورزشی کوثر راه اندازی و مشکل فضای تمرینی برای ورزشکارانمان حل شد.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

وی همچنین به جا نیفتادن رشته وزنه برداری بانوان در میان مردم کرمانشاه اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه وزنه برداری رشته ای سنگین است، هنوز برای بسیاری از خانواده ها قابل قبول نیست که اجازه دهند فرزندان دخترشان وارد این رشته شوند، البته این دیدگاه ابتدا در مورد کشتی بانوان هم وجود داشت که پس از چند سال تا حدودی برطرف شد، لذا به نظر می رسد چندسالی هم طول خواهد کشید که وزنه برداری بانوان بین مردم کرمانشاه جابیفتد.

کوه دره ای اضافه کرد: اعزام بانوان ورزشکار به مسابقات و کسب قهرمانی کمک می کند تا گرایش بانوان به این رشته افزایش پیدا کند، کما اینکه مدال آوری هایی که بانوان وزنه بردار کرمانشاه طی یک سال اخیر در مسابقات کشوری داشته اند باعث شده باشروع فصل تعطیلات مدارس و اوقات فراغت نوجوانان شاهد استقبال آنان از این رشته و افزایش تعداد ثبت نامی‌ها باشیم.

وی در ادامه درخصوص عقیده برخی از مردم درمورد آسیب زا بودن این رشته برای بانوان، گفت: طبیعی است که هر ورزش حرفه ای آسیب‌های خود را دارد، اما آسیب زا بودن این رشته برای بانوان آنگونه که مردم از دور می بینند و درباره آن فکر می‌کنند نیست. اگر ورزشکاران این رشته اصولی تمرین کرده و در پی این نباشند که ره چندساله را یک شبه طی کنند، آسیبی نخواهند دید.

 

شایان ذکر است، پوپک بسامی از استان کرمانشاه در اولین حضور در دسته ۵۵ کیلوگرم مسابقات وزنه برداری زنان آسیا، در جایگاه دوازدهم ایستاد.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی