رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 19 تیر 1398 - 22:02
  • کد خبر : ۵۲۶۲
  • چاپ خبر : استادیوم ۱۵ هزار نفری ارومیه تا پایان شهریور افتتاح می شود

استادیوم ۱۵ هزار نفری ارومیه تا پایان شهریور افتتاح می شود

افتتاح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهید مهدی باکری ارومیه سال‌هاست مثل سایر پروژه‌های بزرگ آذربایجان غربی از سالی به سال دیگر وعده داده شده و میلیاردها تومان خرج از بیت‌المال روی دست دولت می‌گذارد و امسال نیز همین پروسه برای آن تکرار شد.

معاون فنی مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور نوید داد که در سال جاری شاهد افتتاح پروژه های مهمی از جمله ورزشگاه های ۱۵ هزار نفری ، سالن های ۶ هزار نفری و پیست دوچرخه سواری در سراسر کشور خواهیم بود.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

معاون فنی مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور نوید داد که در سال جاری شاهد افتتاح پروژه های مهمی از جمله ورزشگاه های ۱۵ هزار نفری ، سالن های ۶ هزار نفری و پیست دوچرخه سواری در سراسر کشور خواهیم بود.

به گزارش یاریزان و با اعلام شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، مهندس رحمتی، استادیوم ۱۵ هزار نفری ارومیه را به عنوان یکی از پروژه های مهم ورزشی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی نام برد و اظهار داشت: استادیوم ۱۵ هزار نفری ارومیه از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار بوده بطوریکه در سفر هیات محترم دولت مقرر شد که استادیوم ۱۵ هزار نفری ارومیه تا پایان شهریور سال جاری افتتاح و به بهره برداری برسانیم .این در حالی است که تاکنون ۲۰ استادیوم ۱۵ هزار نفری توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور به بهره برداری رسیده است و ۴ استادیوم دیگر نیز در دست تکمیل است .

 

------------------------------------

این مقام مسئول در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی یکی دیگر پروژه های مهم این شرکت را سالن های ۶ هزار نفره در سراسر کشور دانست و توضیح داد:این سالن ها به دلیل اهداف استراتژیک اهمیت زیادی برای ورزش کشور دارد که از مجموع ۱۹ سالن ۶ هزار نفری که در تعهد شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی بوده ۷ سالن ۶ هزار نفری در یزد، تبریز، ارومیه، اردبیل، همدان، رشت و اصفهان به بهره برداری رسیده و سالن های ۶ هزارنفری در شهرهای سنندج،ساری،کرج و شیراز هم انشالله تا پایان سال جاری افتتاح و به بهره برداری می رسند.
رحمتی بار دیگر اهمیت سالن های ۶ هزار نفری را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: پروژه های سالن های ۶ هزار نفری در شهرهای مشهد، قزوین، بجنورد و کرمانشاه فعال است و عملیات اجرایی پروژه سالن ۶ هزار نفری گرگان که در سفر هیات دولت در قالب تعهدات وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته در سال جاری آغاز خواهد شد .
وی اعتبار مورد نیاز جهت احداث یک سالن ۶ هزار نفری را در شرایط فعلی حدود ۹۰ تا ۱۰۰میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: افتتاح این سالن ها که با تاکید دکتر سلطانی فر و پیگیری مهندس کریمی در دستور کار قرار گرفته است و اتفاقات بسیار خوب و مثبتی را در راستای رونق بیش از پیش ورزش رقم می زند .

معاون فنی مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی اهمیت سالن های دو ومیدانی را نیز بدلیل توزیع مدال های فراوان در این رشته مورد توجه وزیر ورزش و جوانان دانست و ادامه داد: سالن های دو ومیدانی ارومیه،تبریز و بروجن تحویل داده شده است و در سال جاری نیز سالن های دو ومیدانی اردبیل و خرم اباد افتتاح می شود و در این بین سالن دو ومیدانی خرم آباد آماده افتتاح است و با حضور دکتر سلطانی فر این اتفاق خواهد افتاد .

هادی رحمتی پیست های دوچرخه سواری را نیز از دیگر پروژه های مهم شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور اعلام کرد و از تکمیل پیست های دوچرخه سواری تبریز، مشهد، اهواز و کرمان در سنوات گذشته توسط شرکت توسعه و افتتاح پیست دوچرخه سواری رشت در سال جاری خبر داد و گفت: احداث این پیست های دوچرخه سواری به منظور رونق این رشته صورت گرفته است و امیدواریم منجر به افتخارآفرینی های بیشتر این رشته مدال اور شود .

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

وی افتتاح استخرها را نیز برای ورزش کشور به دلیل ابعاد سلامتی و قهرمانی رشته شنا مورد تاکید قرار داد و گفت: استخر سه گانه مجموعه ورزشی شهید شیرودی تهران که در سنوات گذشته افتتاح شده است و استخر تبریز و استخر کرمانشاه با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۵ درصد در صورت تامین اعتبار تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری می رسد .

رحمتی با بیان اینکه افتتاح ۴۴ استادیوم از استادیوم های ۵ هزار نفری و ۱۰ هزار نفری در دستور کار بوده اظهار داشت: ۱۸ ورزشگاه افتتاح شده و ۲۲ ورزشگاه هم نیمه تمام است و کار احداث ۴ ورزشگاه هم هنوز اغاز نشده است و در این بین از ۲۲ ورزشگاه نیمه تمام استادیوم های زابل، گنبد، میانه، لموک، قوچان، سلماس، اسلامشهر، مراغه، بوکان و تربت حیدریه تحویل شده است؛ از طرفی فاز اول ورزشگاه های گرمسار، پاکدشت، فسا، بهارستان، ملارد و ورامین هم به بهره برداری رسیده است و برای سال جاری نیز در شهرهای مختلف افتتاح ورزشگاه خواهیم داشت که می تواند به رونق فوتبال در نقاط مختلف کشور بیش از پیش کمک کند. شایان ذکر است احداث استادیوم های ۷۵۰۰۰ نفری نقش جهان اصفهان و ۵۰۰۰۰ نفری پارس شیراز توسط شرکت توسعه و افتتاح آنها به دست مقام عالی وزارت، خدمتی از جانب شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور به جامعه ورزش بوده است.

معاون فنی مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشورگفت: کل پروژه هایی که از سنوات قبل داشتیم ۶۱۵ پروژه بوده که ۵۵ پروژه فعال،۸۵ پروژه غیرفعال و ۲۱ پروژه در حال نگهداری است و ۷۰ پروژه شروع نشده و بقیه پروژه ها نیز افتتاح و به بهره برداری رسیده و پرونده آنها بسته شده است .


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی