رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 28 فروردین 1398 - 07:56
  • کد خبر : ۴۵۸۹
  • چاپ خبر : داور خوش نام سقزی در پایان دیدار موکریان از قضاوت در فوتبال خداحافظی کرد

داور خوش نام سقزی در پایان دیدار موکریان از قضاوت در فوتبال خداحافظی کرد

در پایان دیدار دو تیم فوتبال موکریان مهاباد و آران و بیدگل اصفهان از سری رقابت های لیگ دسته سوم ایران از خداحافظی آرام شافعی داور خوشنام سقزی خبردار شدیم. برخود دانستیم جهت احترام به جامعه داوران کورد زبان ایران گفتگویی کوتاه ترتیب دهیم.

  در پایان دیدار دو تیم فوتبال موکریان مهاباد و آران و بیدگل اصفهان از سری رقابت های لیگ دسته سوم ایران از خداحافظی آرام شافعی داور خوشنام سقزی خبردار شدیم. برخود دانستیم جهت احترام به جامعه داوران کورد زبان ایران گفتگویی کوتاه ترتیب دهیم.    ———————————— به گزارش یاریزان؛ آرام شافعی داور دیدار دو […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

در پایان دیدار دو تیم فوتبال موکریان مهاباد و آران و بیدگل اصفهان از سری رقابت های لیگ دسته سوم ایران از خداحافظی آرام شافعی داور خوشنام سقزی خبردار شدیم. برخود دانستیم جهت احترام به جامعه داوران کورد زبان ایران گفتگویی کوتاه ترتیب دهیم.

 

 

------------------------------------

به گزارش یاریزان؛ آرام شافعی داور دیدار دو تیم فوتبال موکریان مهاباد و آران و بیدگل اصفهان از سری رقابت های لیگ دسته سوم ایران با توجه به دلایلی که در مصاحبه خواهید خواند تصمیم به خداحافظی از داوری در رقابت های حرفه ای و سطح بالای کشور گرفته است.

 

لطفا خودتان را برای مخاطبان یاریزان معرفی بفرمائید:

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

آرام شافعی هستم، ۳۴ سال سن دارم و متولد شهرستان سقز از استان کردستان هستم، در رشته مهندسی مکانیک تحصیل کرده ام و صاحب درجه داوری ملی هستم.

 

از چه سالی به قضاوت فوتبال مشغول هستید؟ و  زیرنظر چه اساتیدی کلاس داوری را گذراندید؟

بنده از سال ۸۴ بصورت رسمی داوری رو در شهرستان سقز و استان کردستان شروع کردم. آن زمان من در آموزشکده یزدان پناه سنندج مشغول تحصیل بودم و همچنین در تیم فوتبال آموزشکده هم بازی میکردم که آقای کیهان کمانگر یکی از داوران فوتبال استان و مربی فوتبال بنده بودند من رو به کلاس داوری معرفی کردند و توانستم با موفقیت این کلاس رو پشت سر گذاشته و مدرک درجه ۳ داوری بگیرم.
کلاس داوری درجه ۳ سال ۸۳ زیر نظر آقای منصور کرباسچی پیشکسوت داوری استان کردستان
کلاس داوری درجه ۲ سال ۸۶ زیر نظر آقای ابراهیم میرزابیگی در قزوین
کلاس داوری درجه ۱ سال ۸۹ در سنندج زیر نظر داوری بین المللی استان کردستان آقای بهرام مهرپیما
کلاس داوری ملی در سال ۹۳ زیر نظر مسعود مرادی در قم

 

فوتبال مناطق کوردنشین ایران را در چه سطحی ارزیابی می کنید؟
همانطور که مستحضرید با توجه به شرایط اقتصادی مناطق ما فوتبال در استان کردستان شرایط مناسبی ندارد و تنها دارای چند تیم در سطح کشور هستیم که این تیم ها هم با مشکلات مالی دست و پنجه نرم میکنن و حتی بعضی اوقات نمیتونن تا آخر مسابقات ادامه دهند.

 

در چه سطح هایی قضاوت داشته اید؟
بنده از سال ۸۸ در مسابقات رده پایه بعنوان داور و کمک داور فعالیتم رو در سطح کشور شروع کردم و در سال ۹۲ به لیگ سه ایران معرفی شدم و بدلیل مشکلات کاری یکی دو سال نتونستم داوری رو ادامه دهم ولی در سال ۹۶ به لیگ دو معرفی شدم و در نیم فصل لیگ یک در کلاس شرکت کردم و با موفقیت تست رو پاس کردم.

 

بهترین قضاوتی که داشتید در کدام دیدار بود؟
یکی از بهترین قضاوت هام فینال لیگ برتر استان در سال ۹۴ بودش که در بیجار بین دو تیم پرسپولیس ماهان بیجار با آبیدر سنندج بود. که در همون سال بعنوان بهترین داور استان کردستان معرفی شدم.

 

بدترین خاطره ای که از قضاوت دارید؟
اولین و آخرین بازیم تو دهگلان بود فکر کنم سال ۸۷ یا ۸۸ بود که متاسفانه یکی از بازیکنان دهگلان بعد بازی بهم حمله کرد.

 

داوری استان کردستان سالهاست که در سطح اول ایران نماینده دارد بنظر شما چه دلیلی باعث این موفقیت شده است؟
دلیل موفقیت داوران استان کردستان را مدیون پیشکسوتان و بزرگان این عرصه هستیم و زحمت و پشتکار خود داوران که از زندگیشون گذشتن تا توانستن در سطح اول کشور قضاوت کنند.

 

چرا دیدار دیروز را برای خداحافظی انتخاب کردید؟
واقعیتش از اول شروع لیگ ۳ و ۲ در سال ۹۷ انتظار داشتم بازیهای شهرهای اطراف سقز مانند سردار بوکان و مکریان مهاباد رو بهم بدن که مصادف شد با زمانی که من سر کار رفتم و تصمیم گرفتم که داوری نکنم و خیلی خوشحالم که آخرین بازی کشوریم رو در مهاباد انجام دادم.

 

آیا مایل به ادامه کار در کمیته های داوری هستید؟
فعلا هیچ برنامه ی برای آینده ندارم و تا زمانی که فوتبالیست های شهرم با آغوش باز پذیرای داوری من در سطح شهرستان باشند ادامه خواهم داد و بطور کلی خداحافظی نخواهم کرد.

 

تکنولوژی هایی همچون VAR بنظر شما مفید اند یا فوتبال را بسمت ماشینی شدن سوق می دهند؟
به نظر بنده سیستم VAR برای داوری مفید هستش و اشتباهات داوری رو به حداقل میرسونه و مطمئنا در آینده بهتر اجرا خواهد شد.

 

سخن پایانی شما با مخاطبان یاریزان و علاقه مندان به داوری در فوتبال چه خواهد بود؟
در پایان از شما عزیزان کمال تشکر و قدردانی دارم و برای عزیزانی که میخواهند در عرصه ی داوری فوتبال فعالیت کنند عرض میکنم که داوری شغل نیست و عشق و علاقه و البته تحمل سختی ها می خواهد. اگر شرایط شغلیم اجازه میداد میتونستم به سطح بالاتر داوری ایران برسم ولی متاسفانه این چند سال آخر داوریم فقط از خودم مایه گذاشتم.
از همسر عزیزم و پسر گلم آریو تشکر میکنم که همراهم بودند و این همه تنها گذاشتن ها رو تحمل کردند و همیشه حامی من بودند.

 

در پایان دیدار دو تیم فوتبال موکریان مهاباد و آران و بیدگل اصفهان از سری رقابت های لیگ دسته سوم ایران از خداحافظی آرام شافعی داور خوشنام سقزی خبردار شدیم. برخود دانستیم جهت احترام به جامعه داوران کورد زبان ایران گفتگویی کوتاه ترتیب دهیم.

 

مجموعه یاریزان آرزوی بهترین ها را برای داور خوشنام سقزی دارد و در ادامه راه، سعادت و کامیابی را برای ایشان دعا می کند.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی